Beantwoord

Spaarrekening niet toegankelijk?

• 17 juli 2019
  • 1 reactie
  • 524 Bekeken

Hallo. Mijn vader heeft sinds lange tijd een spaarrekening lopen voor mij. Deze zou dienen voor woonsparen en zou pas vrijkomen wanneer ik 24 jaar oud wordt. Nu hebben zich enkele financiële problemen voorgedaan waardoor het van essentie is dat ik deze rekening kan benutten. Mijn vader vertelde mij eerder altijd dat het onmogelijk is om deze te openen, dat het simpelweg niet kan tenzij ik 24 jaar oud wordt. Hoe veel ik er ook over opzoek, ik vind niks dat zegt dat spaarrekeningen niet toegankelijk zijn wanneer de spaarder dit opeist. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen want ik begrijp er geen snars van! Dank bij voorbaat.
icon

Beste antwoord van YannickB 18 juli 2019, 08:36

Dag Hans,

Jammer om te horen dat je in een moeilijke situatie zit.

Ik heb geen zicht op jullie persoonlijke gegevens bij onze bank, dus ik kan geen specifieke info geven..

Maar het is mogelijk dat het om een schenking gaat. Als je vandaag de dag als 'schenker' een spaarrekening opent voor je kind of kleinkind, dan staat dat geld vast tot de dag dat hij of zij 18 jaar wordt.

Gaat het om een oudere geschonken rekening, dan is het mogelijk dat er bij het openen ervan nog andere beperkingen overeengekomen werden.

Een andere mogelijkheid is een soort beleggings- of levensverzekering waarbij er vooraf een bepaalde duurtijd is afgesproken

In beide gevallen is het enkel de schenker (in jouw geval, je vader) die het geld voor einddatum mogelijk kan vrijgeven. Zonder zicht op de contracten, kan ik je echter niet zeggen of dat effectief kan of niet.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Dag Hans,

Jammer om te horen dat je in een moeilijke situatie zit.

Ik heb geen zicht op jullie persoonlijke gegevens bij onze bank, dus ik kan geen specifieke info geven..

Maar het is mogelijk dat het om een schenking gaat. Als je vandaag de dag als 'schenker' een spaarrekening opent voor je kind of kleinkind, dan staat dat geld vast tot de dag dat hij of zij 18 jaar wordt.

Gaat het om een oudere geschonken rekening, dan is het mogelijk dat er bij het openen ervan nog andere beperkingen overeengekomen werden.

Een andere mogelijkheid is een soort beleggings- of levensverzekering waarbij er vooraf een bepaalde duurtijd is afgesproken

In beide gevallen is het enkel de schenker (in jouw geval, je vader) die het geld voor einddatum mogelijk kan vrijgeven. Zonder zicht op de contracten, kan ik je echter niet zeggen of dat effectief kan of niet.

Reageer