Update

Nieuw in Easy Banking App & Hello Bank! App - 02/03/2023

Nieuw in Easy Banking App & Hello Bank! App - 02/03/2023

Hallo Community,

Een nieuwe maand, een nieuwe update van Easy Banking App. Heel wat nieuwigheden werden toegevoegd. Zo kan je nu zelf je debetkaart blokkeren, vervangen en meteen een nieuwe pincode aanvragen. We lanceren Easy Cashback, je kan je bankdocumenten terugvinden op één centrale plaats en je kan nu je budget nog beter opvolgen via de budgetmeter. Update dus snel je app en ontdek de nieuwigheden die werden toegevoegd.

Blokkeer en vervang je debetkaart + kies je pincode

Ben je je debetkaart kwijt? Is je kaart gestolen of defect? Vanaf nu kun je de kaart blokkeren in de app en meteen een nieuwe aanvragen. Handig want je hoeft niet langer Card Stop te bellen en bovendien kan je ook meteen de pincode voor je nieuwe kaart kiezen in de app. 

Wil je graag weten hoe je dit kan? Ontdek het in onze handleiding

Ik ben mijn debetkaart kwijt of ze werd gestolen. Wat nu? | Community BNP Paribas Fortis

Belangrijk om weten

  • Het is momenteel enkel mogelijk voor debetkaarten. Voor het blokkeren van  kredietkaarten moet je nog steeds naar Card Stop bellen.
  • In geval van fraude kun je om veiligheidsredenen geen nieuwe kaart bestellen. Je neem in dit geval best contact op met het Easy Banking Centre.
  • Als de kaart gebroken is wordt ze niet geblokkeerd, zodat ze nog steeds bruikbaar is in bepaalde situaties.

Krijg terugbetalingen via Easy Cashback

Met Easy Cashback kun je automatisch een terugbetaling (cashback) verdienen op je aankopen bij de aangesloten handelaars wanneer je je BNPPF Bancontact-Visa Debit-debetkaart gebruikt. Je moet je eenmalig inschrijven. Vervolgens kun je de lopende cashbackaanbiedingen bekijken en aankopen doen met je debetkaart, om dan nadien automatisch je cashback op je zichtrekening te zien verschijnen. Zo eenvoudig is het!

Activeer Easy Cashback door volgende stappen te doorlopen: 

  1. Ga in Easy Banking App onderaan naar Mijn diensten en selecteer vervolgens Easy Cashback.
  2. Je krijgt de introductiepagina van Easy Cashback te zien. Klik op Volgende om verder te gaan.
  3. Een pagina met informatie over de gebruiksvoorwaarden wordt geopend. Klik op Inschrijven om Easy Cashback te activeren.
  4. Lees aandachtig de algemene voorwaarden en de privacyverklaring en kruis het vakje Door te bevestigen aan om je toestemming te geven.
  5. Klik op Bevestigen om je registratie te voltooien.
  6. De dienst Easy Cashback is actief. Klik op Naar de aanbieding om de lijst met actieve aanbiedingen van onze deelnemende handelaren te zien. Hier kan je alle actieve aanbiedingen zien. Als je klikt op een aanbieding krijg je de details te zien.
  7. De rubriek Historiek toont alle gegenereerde cashbacks en hun status. Hier zie je het totaalbedrag dat je reeds hebt uitgespaard door het gebruik van de cashbacks. Je ziet hier ook welke cashbacks er reeds gevalideerd en welke nog in behandeling zijn.

Good to know: 

  • Alle betalingen met Bancontact-Visa Debit-debetkaarten, domiciliëringen en mobiele betalingen zoals Apple Pay en Google Pay gelden.
  • Als er meerdere aanbiedingen van dezelfde handelaar actief zijn, profiteer je automatisch van de meest interessante.
  • Je ontvangt het totaalbedrag van je cashbacks maandelijks in 1 verrichting op je rekening, steeds rond de 20e van de maand die volgt op de cashback.
  • Via het instellingenmenu van Easy Cashback kun je je op elk moment afmelden voor deze dienst (je ontvangt wel nog de tot dan opgebouwde cashback). Je kunt daarna altijd weer instappen.

Volg je uitgaven op via de budgetmeter

Wil je een nog beter zicht op je maandelijkse uitgaven? Stel in hoeveel je in totaal of aan een bepaalde categorie wil besteden gedurende een maand en volg vervolgens eenvoudig op hoeveel budget je nog overhebt.

Deze nieuwe budgetmeter bevindt zich in het overzichtsscherm van de budgetanalyse. Je kunt zowel een algemeen budget instellen als een of meerdere specifieke budgetten.

Voordelen

  • Stel doelen in en check vervolgens hoeveel je die maand nog kunt besteden aan een bepaalde categorie. 
  • Kies hoeveel en welke (sub-)categorieën je wilt opnemen in je budget.
  • Stel zo veel budgetten in als je wilt.
  • Pas eenvoudig een budget aan of verwijder het wanneer je het wilt.

Nice to know

  • Elk budget wordt opnieuw op nul gezet aan het begin van een nieuwe maand. Je kunt deze looptijd niet aanpassen. 
  • De budgetmeter is puur informatief. Mocht je het budget overschrijden dan heeft dit dus geen gevolgen

Raadpleeg je persoonlijke documenten

Op zoek naar een document? Wil je een document afdrukken? Voor heel wat documenten kan het nu in Easy Banking App. Je vindt er documenten in verband met rekeningen, kaarten, leningen en beleggingen. Je hoeft dus niet langer in Easy Banking Web in te loggen om je documenten terug te vinden. Ook niet nodig om de documenten op te slaan want ze worden voor jou bewaard in de app. 

Vind je documenten in Easy Banking App makkelijk terug door onderaan te kiezen voor Mijn diensten, vervolgens Documenten aan te klikken en de gewenst categorie te kiezen.

Let wel op, het zijn enkel digitaal ondertekende documenten die beschikbaar zijn in Easy Banking App.

Andere verbeteringen

  • Vanaf nu kan je via het menu Communicatie in de Easy Banking App 24/7 fraude melden. Uiteraard zijn wij ook steeds bereikbaar op 02 762 20 00 van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.
  • Een schadegeval? Via het menu Communicatie in je Easy Banking App kan je nu ook telefonisch aangifte doen voor al je verzekeringsproducten. Kies voor Schade aangeven en selecteer vervolgens voor welke verzekering je een schadegeval wenst aan te geven.

Beste,

Vooraleer me eventueel op deze dienst in te schrijven, wilde ik eerst de voorwaarden even doornemen. Als ik dit via jullie laatste iOS versie van de app doe, krijg ik echter de volgende foutmelding “Not found. The requested URL was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle this request”. 

Kunnen jullie dit even nakijken en/of me deze voorwaarden per mail bezorgen aub?

Bedankt,

Tim


ps: bovenstaande vraag betreft Cash Back functie


Hallo @Tim,

Bedankt om ons dit te melden.

Je kan ook op onze website meer informatie vinden over Easy Cashback

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD