Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Apple Pay

Reputatie 5
Badge +3
Volgens De Tijd zou Apple Pay binnenkort in België gelanceerd worden en dat zou in eerste instantie voor klanten van BNPPF en Fintro zijn.

https://www.tijd.be/tech-media/technologie/apple-landt-eindelijk-met-betaaldienst-in-belgie/10064585.html

De vraag is of dat allemaal waar is.

Beste antwoord van AnoukPhiltjens 2 november 2018, 11:53

Dag Alexander,

Op dit moment hebben hier nog geen communicatie over ontvangen 😉.
Het zal even afwachten zijn!

Fijne dag verder!

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 2
Dag Alexander,

Bedankt voor de informatie en de link naar het artikel!
We gaan dit voor jou navragen 😉!

Nog een prettige dag nog verder!
Reputatie 3
Badge +2
@Alexander had het ook gelezen, ben ook benieuwd 😎

Ze waren hier een tijdje geleden al over bezig, nadat android pay ( nu momenteel Google pay) zijn opmars deed! 😁
Reputatie 2
Dag Alexander,

Op dit moment hebben hier nog geen communicatie over ontvangen 😉.
Het zal even afwachten zijn!

Fijne dag verder!
Badge
Week 48 komt Apple Pay
Badge
Morgen volgens sommige kranten. Ik vraag me af of Apple gebruikers in België dan een update van IOS moeten doen of dit via een andere weg zal gaan ?
Blijkbaar krijgt bnppbf in het begin de exclusieve rechten om dit aan te bieden.
Badge
https://www.iculture.nl/nieuws/apple-pay-belgie-start-gelekte-brief/

idd morgen he , denk dat dit mss in een kleine update zal zijn van de app Wallet
Badge
Blijkbaar zelfs geen update van Wallet nodig tenzij ze dit automatisch geactiveerd hebben tijdens de nacht. Bij mij was de optie om kaarten toe te voegen alvast deze morgen zichtbaar en alles verliep zonder problemen om de kaart in te stellen. Ook op de Apple Watch ging dit vrij vlot. 👍
Badge
KaBe schreef:

Blijkbaar zelfs geen update van Wallet nodig tenzij ze dit automatisch geactiveerd hebben tijdens de nacht. Bij mij was de optie om kaarten toe te voegen alvast deze morgen zichtbaar en alles verliep zonder problemen om de kaart in te stellen. Ook op de Apple Watch ging dit vrij vlot. 👍

Bij mij ook zelfs mijn kredietkaart nadien handmatig invoegen ging vanzelf ... bankkaart kon ik automatische toevoegen voor easy banking app
Reputatie 5
Badge +3
JoeriVDB schreef:

KaBe schreef:

Bij mij ook zelfs mijn kredietkaart nadien handmatig invoegen ging vanzelf ... bankkaart kon ik automatische toevoegen voor easy banking app

Die kredietkaart moet wel een Mastercard zijn want Visa kaarten worden niet ondersteund en prepaidkaarten evenmin.
Bijgevolg heb ik enkel mijn bankkaart kunnen inzetten en die betaling gebeurt via Maestro en niet via Bancontact. 😞
Reputatie 4
Alexander schreef:

Die kredietkaart moet wel een Mastercard zijn want Visa kaarten worden niet ondersteund en prepaidkaarten evenmin.
Bijgevolg heb ik enkel mijn bankkaart kunnen inzetten en die betaling gebeurt via Maestro en niet via Bancontact. 😞[/quote]

Dag Alexander,

Bedankt voor je interesse in Apple Pay! ☺

Het klopt inderdaad dat bankkaart-betalingen met Apple Pay gebeuren via het internationale Maestro-netwerk en niet via Bancontact (wat enkel in België bestaat). Sommige winkels zullen jou of de kassier de keuze geven tussen Bancontact of Maestro. In dat geval moet er dus steeds voor Maestro gekozen worden.

Wil je meer informatie over Apple Pay, dan kan je ook op deze link terecht.
Reputatie 2
KaBe schreef:

Ik moest wel nog even de update van 23/11 uitvoeren voor ik hem kon toevoegen.
Straks eens proberen om het uit te testen.
Badge
Mijn MasterCard krijg ik er niet ingezet ... moet contact op nemen met de instantie zelf kreeg ik dan te zien
Reputatie 4
JoeriVDB schreef:

Mijn MasterCard krijg ik er niet ingezet ... moet contact op nemen met de instantie zelf kreeg ik dan te zien

Bedankt voor je interesse in Apple Pay, JoeriVDB! 🙂

Gebruik je een Mastercard Classic/Gold of een Mastercard Prepaid? Prepaid-kaarten kan je op dit moment jammer genoeg niet toevoegen aan Apple Pay.

Daarnaast dient je kaart ook volledig in gebruik te zijn genomen. Dat wil zeggen dat je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebt gebruikt of dat je er eenmaal geld mee hebt afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank.

Die status kan je zo nakijken in Easy Banking Web:

- Meld aan op onze website.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik rechts van je kaart op de vier strepen en kies 'Wijzigen'. Bij 'Status' moet 'in gebruik' staan.

Zie je toch een andere status en heb je je kaart effectief al eens gebruikt in een traditionele winkel (dus niet online), dan neem je best even contact op met onze helpdesk op het nummer 02 433 40 92. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Voor meer informatie over Apple Pay kan je ook deze link raadplegen.

Laat je me weten of het lukt?☺
Reputatie 5
Badge +3
YannickB schreef:

YannickB schreef:

Alexander schreef:

Bijgevolg heb ik enkel mijn bankkaart kunnen inzetten en die betaling gebeurt via Maestro en niet via Bancontact.

Dag Alexander,

Bedankt voor je interesse in Apple Pay! ☺

Het klopt inderdaad dat bankkaart-betalingen met Apple Pay gebeuren via het internationale Maestro-netwerk en niet via Bancontact (wat enkel in België bestaat). Sommige winkels zullen jou of de kassier de keuze geven tussen Bancontact of Maestro. In dat geval moet er dus steeds voor Maestro gekozen worden.

Wil je meer informatie over Apple Pay, dan kan je ook op deze link terecht.

Is dat dan ook de reden waarom Visa kaarten niet ondersteund worden en gaat dat in de toekomst veranderen?
Reputatie 4
Wat Visa betreft hebben we op dit ogenblik nog geen informatie, maar het is alvast een andere situatie dan bij Bancontact.

Bancontact is echt typisch Belgisch en werkt ook niet met buitenlandse kaarten of betaalsystemen. Je zal bijvoorbeeld nooit een buitenlandse site vinden die werkt met Bancontact, ze zullen steeds Maestro en/of kredietkaarten aanvaarden.

Op enkele uitzonderingen zoals een Bol.com, die ook in ons land een grote afzetmarkt hebben, na, natuurlijk. 😆
Badge
YannickB schreef:

JoeriVDB schreef:

Bedankt voor je interesse in Apple Pay, JoeriVDB! 🙂

Gebruik je een Mastercard Classic/Gold of een Mastercard Prepaid? Prepaid-kaarten kan je op dit moment jammer genoeg niet toevoegen aan Apple Pay.

Daarnaast dient je kaart ook volledig in gebruik te zijn genomen. Dat wil zeggen dat je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebt gebruikt of dat je er eenmaal geld mee hebt afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank.

Die status kan je zo nakijken in Easy Banking Web:

- Meld aan op onze website.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik rechts van je kaart op de vier strepen en kies 'Wijzigen'. Bij 'Status' moet 'in gebruik' staan.

Zie je toch een andere status en heb je je kaart effectief al eens gebruikt in een traditionele winkel (dus niet online), dan neem je best even contact op met onze helpdesk op het nummer 02 433 40 92. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Voor meer informatie over Apple Pay kan je ook deze link raadplegen.

Laat je me weten of het lukt?☺

Ik heb een Mastercard Gold en ze staat geactiveerd . snap het niet , waarom hem niet aanvaard in Apple Pay
Badge
net gebeld met fortis ondersteuning op jullie nummer en gingen mijn kaart terug resetten ... nadien nog niets nog steeds komt er op " Kaart niet toegevoegd , neem contact op met je kaartvertrekker voor meer informatie"

ik snap het niet meer
Reputatie 3
Badge +2
@JoeriVDB Zoals Yannick het eerder heeft aangehaald.

ik citeer: "Daarnaast dient je kaart ook volledig in gebruik te zijn genomen. Dat wil zeggen dat je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebt gebruikt of dat je er eenmaal geld mee hebt afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank."

Dat tweede optie van geld afhalen raad ik niet aan aangezien er bijkomende kosten(5 euro + 1% van het totaal opgenomen bedrag) erbij komen. Dus na een betaling zou je melding kaart niet toegevoegd moeten verdwijnen.

Give it a try en laat iets weten of het gelukt is ja of neen.

Succes! 👍 👍
Badge
OguzhanB schreef:

@JoeriVDB Zoals Yannick het eerder heeft aangehaald.

ik citeer: "Daarnaast dient je kaart ook volledig in gebruik te zijn genomen. Dat wil zeggen dat je je kaart minstens eenmaal in een fysieke winkel hebt gebruikt of dat je er eenmaal geld mee hebt afgehaald aan een automaat van onze bank. Deed je dat, dan kreeg je kaart de status 'In gebruik' bij onze bank."

Dat tweede optie van geld afhalen raad ik niet aan aangezien er bijkomende kosten(5 euro + 1% van het totaal opgenomen bedrag) erbij komen. Dus na een betaling zou je melding kaart niet toegevoegd moeten verdwijnen.

Give it a try en laat iets weten of het gelukt is ja of neen.

Succes! 👍 👍

tja dat zag ik nadien op mijn verrichting via mijn kredietkaart ... 😞