Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Apple pay

• Komt op dreef
  • 5 reacties
Hallo
Als klant bij Fintro probeerde ik vandaag mijn debetkaart toe te voegen bij Apple pay. De eerste keer kreeg ik de melding "Kaart toevoegen mislukt. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de kaartverstrekker voor meer info."
Ik heb m'n kaart proberen toevoegen via de Fintro app zelf alsook via m'n wallet, beide lukken niet.
Als ik nu nog eens opnieuw probeer krijg ik de melding "deze kaart is al aanwezig in Wallet". M'n kaart staat echter nog nergens in m'n wallet...
Wat kan ik doen zodat het toch werkt?

Beste antwoord van IveH 30 november 2018, 11:16

Hoi Arne,

Je kan het probleem waarbij wallet incorrect aangeeft dat de kaart reeds aanwezig is oplossen door:

1. Ga op je iphone naar instellingen
2. Open je icloud account door op je naam bovenaan te drukken
3. Druk onderaan op de naam je telefoon
4. Scroll helemaal naar onder, daar zal je jou debit of credit kaart zien staan.
5. Druk op verwijderen.

Als alternatief kan je ook inloggen op icloud.com en daar via instelling de debit of credit kaart loskoppelen van je iphone.

Hierna kan je opnieuw proberen je kaart toe te voegen.

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 2
Dag ArneV,

Bedankt voor je interesse in Apple Pay.

Het is mogelijk dat je kaart nog niet 'in gebruik' staat. Je kan de kaart in gebruik nemen door deze te gebruiken in een fysieke winkel of door cash af te halen aan een van onze automaten.

Je kan de status van jouw kaart zelf nakijken via Easy Banking Web:

- Meld aan op onze website.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn kaarten'.
- Klik rechts van je kaart op de vier strepen en kies 'Wijzigen'. Bij 'Status' moet 'in gebruik' staan

Indien je kaart toch de status 'in gebruik' heeft, dan neem je best even contact op met de helpdesk op het nummer 02 433 40 92. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. 🙂

Indien je de melding krijgt dat deze in je wallet zit, raad ik je aan om dit na te kijken via de app van Fintro. Indien nodig kan de helpdesk dit ook voor jou nakijken.

Fijne dag verder! 🙂
Bedankt voor de reactie.

Het is blijkbaar een heel vreemd probleem. M'n kaart staat 'in gebruik', ik heb zowel via m'n wallet als via de Fintro app mijn kaart proberen toevoegen. Tevergeefs blijf ik de melding krijgen dat m'n kaart al in m'n wallet zit, wat dus niet het geval is.

Aan de telefoon via de helpdesk wisten ze ook niet van waar het probleem kwam. Ze gaven me de raad om de app van Fintro opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan, maar het werkt dus nog steeds niet.

Mochten jullie nog tips hebben, hoor ik die graag.
Alvast bedankt!
Hoi Arne,

Je kan het probleem waarbij wallet incorrect aangeeft dat de kaart reeds aanwezig is oplossen door:

4. Scroll helemaal naar onder, daar zal je jou debit of credit kaart zien staan.
5. Druk op verwijderen.

Als alternatief kan je ook inloggen op icloud.com en daar via instelling de debit of credit kaart loskoppelen van je iphone.

Hallo

Ik heb m'n kaart verwijderd via de instellingen. Ik probeer nu opnieuw en krijg weer de melding "Kaart toevoegen mislukt. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de kaartverstrekker voor meer info.".

Nadat deze melding verschijnt, krijg ik nu wel een sms van het nummer 8674 waarin staat "(tokenisation@bnpparibasfortis.com) Uw kaart xxxx xxxx xxxx xxxx x wordt nu toegevoegd aan Apple Pay. Gebeurt dit niet op uw initiatief, bel dan onmiddellijk naar Card Stop."

Wat nu?
Na contact met de technische dienst bij Fintro blijken momenteel technische problemen te zijn met het systeem.

Momenteel lijkt het dat er niet veel anders op zit dan wachten tot de problemen verholpen zijn.
Reputatie 2
Bedankt IveH voor deze bijkomende informatie! 😉

IveH schreef:

Hoi Arne,

5. Druk op verwijderen.

Hebben jullie zicht op wanneer die technische problemen opgelost zullen zijn?
ArneV schreef:

Hebben jullie zicht op wanneer die technische problemen opgelost zullen zijn?

Na telefonisch contact met de klantendienst is bevestigd dat de technische problemen opgelost zijn.
Ik kan achter zelf ook nog steeds apple pay niet activeren op mijn toestel.
Ik kan het ook nog steeds niet activeren op mijn toestel...
Vandaag ook nog steeds geen geluk.. ondertussen ook al verschillende gesprekken met de klantendienst gehad, maar dit lijkt niet te helpen.

Ondertussen reeds verschillende toestellen geprobeerd, toestellen gereset, ...

Heeft iemand nog tips?
Zelfde probleem hier, Fintro klant en ik krijg telkens een melding dat kaart toevoegen mislukt is. Klantendienst al verschillende malen gecontacteerd, zonder resultaat ...
@AnoukPhiltjens Is er ondertussen al een oplossing?
@YannickB heb jij nog tips?
Reputatie 4
@IveH @bertgoos @ArneV,

Er lijken inderdaad voor sommige klanten problemen te zijn bij het toevoegen van kaarten. We onderzoeken het momenteel nog, maar het is op dit moment niet duidelijk of het gaat om een probleem bij Apple of bij ons.

Om het voor je persoonlijk te kunnen nakijken hebben we onderstaande info nodig. Ik stuur jullie elk nog een privébericht omdat het om persoonlijke info over je toestel gaat.

Als iemand anders hetzelfde probleem heeft (geen kaart in wallet, maar wel de boodschap "deze kaart is al aanwezig in Wallet"), mag je mij altijd een bericht sturen door op mijn naam te klikken.

Kan je je kaart simpelweg niet toevoegen, dan volg je voor Mastercard best de stappen van Anouk (bovenaan deze pagina). Voor een debetkaart is het voldoende om de kaart eenmaal in een automaat van onze bank te gebruiken.

De info die we nodig hebben:

Het tijdstip van je laatste poging:

Je SEID (lange reeks cijfers en letters, je vindt ze op je toestel via Instellingen -> Algemeen -> Info -> scoll naar beneden tot je SecureID ziet):

De regio waarop je iPhone ingesteld staat (Instellingen -> iTunes Store en App Store -> Apple ID + Toon Apple ID en log in -> Land/regio):

Als je land/regio niet op België staat ingesteld, dan raad ik je alvast aan dat aan te passen.