Beantwoord

beveiligingscode (CVC) niet op Maestro

  • 10 August 2017
  • 2 reacties
  • 172207 Bekeken

Ik wil betalen met Maestro op Aliexpress en hij vraagt me een 3-cijferige beveiligingscode vanop de achterkant van je bankkaart.. eenmaal de bankkaart bekeken, vind ik geen code.. ik heb de hellobank bankkaart.. iemand die kan helpen?
icon

Beste antwoord van Ine 11 August 2017, 09:36

Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Die 3-cijferige code is de zogenaamde CVC code maar die bevindt zich enkel op krediet- en prepaidkaarten en niet op gewone bankkaarten of debetkaarten.
Op uw Hello bankkaart is er dus geen CVC code aanwezig.
Die Aliexpress automaten aanvaardt blijkbaar enkel kredietkaarten en waarschijnlijk ook prepaidkaarten maar geen debetkaarten.
Reputatie 5

Dag SofieT,

Welkom op onze community:)!
 

Die 3-cijferige code is de zogenaamde CVC code maar die bevindt zich enkel op krediet- en prepaidkaarten en niet op gewone bankkaarten of debetkaarten.
Op uw Hello bankkaart is er dus geen CVC code aanwezig.
Die Aliexpress automaten aanvaardt blijkbaar enkel kredietkaarten en waarschijnlijk ook prepaidkaarten maar geen debetkaarten.

 

[UPDATE 11/08/2021] Ontving je al een Bancontact-Visa Debit-debetkaart, dan beschikt je nieuwe kaart wél over een CVC/CVV-code. Je vindt deze drie cijfers achteraan op je debetkaart.


Het klopt wat Alexander zegt. Op onze maestro bankkaarten in België staat er geen CVC code. De CVC code, de drie-cijferige beveiligingscode wordt enkel op een krediet-en prepaidkaart vermeld. 

@Alexander bedankt voor je antwoord 🙂!

Als je nog vragen hebt, horen we het graag 🙂.