Beantwoord

De mededeling bij een betaling via de Bancontact app

  • 26 January 2019
  • 4 reacties
  • 2175 Bekeken

Bij een betaling via de bancontact app is er de mogelijkheid een mededeling op te geven echter noch de ontvanger noch de betaler ziet deze mededeling op de uittreksels verschijnen. Weet iemand waarom niet? of doe ik iets verkeerds ?
icon

Beste antwoord van Anonymous 4 February 2019, 14:09

Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

4 reacties

Reputatie 3
Dag Sjoekie,

Welkom op de community! :)

Als ik je vraag goed heb begrepen, is het niet mogelijk om de mededeling die er wordt toegevoegd bij een betaling met de bancontact-app terug te vinden op de uittreksels.

Wanneer je naar de verrichtingen kijkt op de rekeningen ga je inderdaad enkel het bedrag kunnen nakijken. In de uittreksels zou er echter wel een mededeling zichtbaar moeten zijn.

Hoe bekijk je je uittreksels? Via de app of de website?
Kan je ons de nodige informatie bezorgen?

Fijne dag verder! 🙂
Dag Anouk

bedankt voor je reactie

Het gaat erom dat ik een bericht bij de betaling voeg als geheugenstuntje om te weten aan wie en waarvoor ik een terugbetaling heb verricht of ontvangen. Jammer genoeg vershijnt er noch op de uitreksels, noch op mijn rekeningoverzicht de begunstigde en mijn bij de betaling opgegeven bericht.
Bij een betaling en bij en terugbetaling staat er zowel op mijn uitreskesl als bij het overzicht van mijn rekening volgende nietszeggende gegevens:

Globalisatie 1 verrichtingen POS
Terminal nr: xxxx
datum xx-xx-xxxx en het bedrag

Met dergeleijke gegevens ben je niet veel.
Dus waarom een bericht meegeven als het toch niet wordt overgenomen?
De laatste betaling via BC-app dateert van november dus misschien is er ondertussen iets veranderd.
Ik heb nu een test gedaan maar deze betaling is nog niet uitgevoerd - ik zie dat er wel al bijstaat dat het om bancontactbetaling gaat dus er lijkt precies al iets aangepast..

Met vriendelijke groet
Sjoerd
Hey Sjoerd,

De betalingen via de Bancontact App worden inderdaad zichtbaar als "Globalisatie". We geven je suggestie om de mededeling wel weer te geven zeker door aan de technische dienst!
Echter, in de Bancontact App zelf kan je dit wel terug met de mededeling vinden bij de transactiehistoriek. Dit blijft 13 maand zichtbaar, behalve als de app wordt verwijderd of gereset.

Ben je hiermee geholpen?

Groetjes,
Lieze
O.K. ik kijk ernaar uit.
Bednakt voor je antworoden
mvg

Sjoerd