Beantwoord

instant overschrijving

  • 2 January 2019
  • 31 reacties
  • 12622 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
De 4 grote banken waaronder BNPPF zullen begin 2019 starten met instant overschrijvingen.
De vraag is wanneer de bank precies zal starten met die instant overschrijvingen en of er kosten zullen aangerekend worden.
icon

Beste antwoord van YannickB 4 March 2019, 15:23

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 3
Dag Alexander,

Op dit moment hebben we geen informatie over de instant overschrijvingen.
Van zodra we meer weten wordt hierover gecommuniceerd! :)

Prettige dag gewenst! 😉
goede dag vanaf wanneer kunnen we een dringende overschrijving doen naar ing via de gsm nu ik lees als dat mogelijk is
alvast bedank
Reputatie 3
Badge
Is er vandaag al info?
Het werd vanmorgen op het VRT radionieuws vermeld dat de belangrijkste banken er vandaag mee begonnen zijn,
Reputatie 7
@seerdekens @Wiggers rohnny @Alexander

Klopt ☺️

Sinds vandaag is het inderdaad mogelijk om instant overschrijvingen uit te voeren. Voorlopig kan het bij onze bank enkel via Easy Banking Business (de website voor ondernemers).

Ik publiceer zo snel mogelijk een artikel met meer details over de werking ervan. 🙂

In een later stadium zal het ook mogelijk worden om via Easy Banking Web & App instant overschrijvingen te versturen, maar ik heb helaas nog geen datum voor jullie.
Reputatie 7
Omdat belofte schuld maakt: https://nl.community.bnpparibasfortis.be/ondernemers-41/nieuw-onmiddellijke-overschrijvingen-nu-mogelijk-via-easy-banking-business-2417

Laat het me zeker weten als jullie vragen hebben.
Reputatie 3
Badge
Ok bedankt.
Hopelijk wordt het voor particulieren bij release 'blijvend' gratis.
De markt zal hier zijn werk moeten doen, maar eigenlijk zou dit wel de norm moeten zijn in 2019 😉
Reputatie 3
Badge
Net getest vanuit Argenta naar mijn Bnp Paribas Fortis rekening. De overschrijving gebeurt inderdaad “instant”.
Bij Argenta is dit nu de standaard: alle overschrijvingen zijn nu instant, en zonder meerkost.

Wat gaan jullie doen ?
#klantengerichtheid

Reputatie 3
Dag @seerdekens,

Bedankt voor de informatie i.v.m. de instant overschrijvingen. :)

Voorlopig hebben we nog geen weet wanneer dit beschikbaar zal zijn voor particulieren en of deze dienst betalend of gratis gaat zijn!

Van zodra we over meer informatie beschikken, laten we dit zeker weten!

Fijne dag verder! ☀️
Er is totaal geen zicht op de release van deze functie? Het is echt een grote meerwaarde en bij KBC bv gaat dit ook al zonder kosten.
Reputatie 7
@Flitser Een datum of periode waarrond instant overschrijvingen voor iedereen beschikbaar zullen zijn, kan ik je helaas nog niet geven. Ik kan je enkel bevestigen dat we er op dit moment effectief aan werken.
Is er meer nieuws betreft de instant overschrijving?
Reputatie 7
Dag BrechtR,

Op dit moment nog niet. Van zodra we nieuws hebben, brengen we jullie meteen via (onder andere) onze Community op de hoogte! ☺️
Heeft men eindelijk al enig idee wanneer de klanten van BNP ook instant overschrijvingen zullen kunnen doen en of dit, zoals bij de andere banken, gratis zal zijn? Overschrijvingen die 2 a 3 bankwerkdagen duren is toch echt niet meer van deze tijd.
Dag Kristel,

Op dit moment hebben we hier nog geen informatie hierover.

Zodra we hier nieuws over hebben zullen we het zeker op de community plaatsen om jullie hiervan op de hoogte te brengen!
Reputatie 1
Badge
Dag Kristel,

Op dit moment hebben we hier nog geen informatie hierover.

Zodra we hier nieuws over hebben zullen we het zeker op de community plaatsen om jullie hiervan op de hoogte te brengen!


Dit kan toch niet blijven duren e!
Het werkt al, want heb net een instant payment ontvangen van een andere bank (kbc). En ja, van een particulier.

Dus waarom stellen jullie dit niet open naar iedereen?
Reputatie 7
@Converted

Ontvangen kan inderdaad al en we zijn volop bezig met onze eigen mogelijkheden voor instant payments uit te breiden. Ik kan je op dit moment echter nog niet zeggen wanneer het voor iedereen beschikbaar zal zijn.
Reputatie 1
Badge
@Converted


Ontvangen kan inderdaad al en we zijn volop bezig met onze eigen mogelijkheden voor instant payments uit te breiden. Ik kan je op dit moment echter nog niet zeggen wanneer het voor iedereen beschikbaar zal zijn.



Maar dat zeggen jullie al maanden nu...
Ik doe zondagavond rond 18u een overschrijving naar een andere bank en het staat er pas op dinsdagmiddag. Dit is toch niet meer van deze tijd...

Ik begrijp niet dat het voor BNPPF nog steeds niet mogelijk is om instant overschrijvingen uit te voeren naar andere banken. Dit lijkt me toch niet zo’n technisch hoogstandje te zijn dat dat voor de particulieren klanten van Fortis niet mogelijk is, toch?  We zijn november 2019, 10 maanden na het lanceren van de instant overschrijvingen. Alle banken springen op de trein, behalve BNP PF. Nu, wat mij betreft, ik wil die trein niet missen en kies voor een andere bank. Voor mij valt dit onder klantenservice, ondernemer of niet. Alle klanten zijn toch gelijk, niet? Misschien dat men er op sociale media wel oren naar heeft.

Reputatie 3
Badge

Is een beetje tekenend voor hoe innovatief de bank vandaag nog is.
Belfius, KBC en ING waren ook de eerste trekkers van het Payconiq verhaal.

BNP Paribas Fortis is uiteindelijk enkele jaren later gevolgd, wellicht ook een centenverhaal.

Wat betreft de instant overschrijvingen zijn ze er denk ik nog niet uit of ze

  1. deze basisdienst wel gaan aanbieden aan particulieren
  2. indien ja gaan we het aandurven om hiervoor in de zakken van onze klanten te gaan zitten
Reputatie 1
Badge

Is een beetje tekenend voor hoe innovatief de bank vandaag nog is.
Belfius, KBC en ING waren ook de eerste trekkers van het Payconiq verhaal.

BNP Paribas Fortis is uiteindelijk enkele jaren later gevolgd, wellicht ook een centenverhaal.

Wat betreft de instant overschrijvingen zijn ze er denk ik nog niet uit of ze

  1. deze basisdienst wel gaan aanbieden aan particulieren
  2. indien ja gaan we het aandurven om hiervoor in de zakken van onze klanten te gaan zitten

 

Maar dat kan je van apple pay ook zeggen over de andere banken. We zijn een jaar verder en enkel BNP bied het aan. In Nederland op een paar maanden tijd ale grootbanken...

Reputatie 1
Badge

@Converted

 


Ontvangen kan inderdaad al en we zijn volop bezig met onze eigen mogelijkheden voor instant payments uit te breiden. Ik kan je op dit moment echter nog niet zeggen wanneer het voor iedereen beschikbaar zal zijn.

 

Meer nieuws? We zijn ondertussen begin december. Het ging uitgerold zijn tegen eind dit jaar…

Of moeten we weer wachten tot jullie verplicht worden om het aan te bieden aan de klanten?

Reputatie 7

@Converted

 


Ontvangen kan inderdaad al en we zijn volop bezig met onze eigen mogelijkheden voor instant payments uit te breiden. Ik kan je op dit moment echter nog niet zeggen wanneer het voor iedereen beschikbaar zal zijn.

 

Meer nieuws? We zijn ondertussen begin december. Het ging uitgerold zijn tegen eind dit jaar…

Of moeten we weer wachten tot jullie verplicht worden om het aan te bieden aan de klanten?

 

Op dit moment heb ik helaas nog geen nieuws over instant betalingen.

Reputatie 1
Badge

@Converted

 


Ontvangen kan inderdaad al en we zijn volop bezig met onze eigen mogelijkheden voor instant payments uit te breiden. Ik kan je op dit moment echter nog niet zeggen wanneer het voor iedereen beschikbaar zal zijn.

 

Meer nieuws? We zijn ondertussen begin december. Het ging uitgerold zijn tegen eind dit jaar…

Of moeten we weer wachten tot jullie verplicht worden om het aan te bieden aan de klanten?

 

Op dit moment heb ik helaas nog geen nieuws over instant betalingen.

Ik had niets anders verwacht van jullie. En als het er komt, zullen jullie er wel voor zorgen dat het weer betalend wordt...

Reputatie 1
Badge

@Converted

 


Ontvangen kan inderdaad al en we zijn volop bezig met onze eigen mogelijkheden voor instant payments uit te breiden. Ik kan je op dit moment echter nog niet zeggen wanneer het voor iedereen beschikbaar zal zijn.

 

Meer nieuws? We zijn ondertussen begin december. Het ging uitgerold zijn tegen eind dit jaar…

Of moeten we weer wachten tot jullie verplicht worden om het aan te bieden aan de klanten?

 

Op dit moment heb ik helaas nog geen nieuws over instant betalingen.

Misschien heuglijk nieuws te melden? We zijn bijna eind van dit jaar… Het ging er zogezegd komen. Enige info?

Reputatie 7

@Converted 

Ik kan kan je helaas nog geen nieuws geven. Waar hoorde je dat instant overschrijvingen er dit jaar nog zouden komen?

Reageer