Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Limite laten verhogen maar dit lijkt nog niet volledige inorde te zijn.

Beste,

Ik heb mijn limiet van mijn Visa laten verhogen omdat we eind dit jaar om vakantie en we geen verrassingen willen tegen komen.

Nu de verhoging is goed gekeurd, want het bedrag van de kaart is verhoogd. enkel als ik dan naar beschikbaar saldo zie dan lijkt dit niet te kloppen en staat dat nog op het vorige saldo lijkt me.

Klopt het dat dit pas invoegen is vanaf de nieuwe maand begint, bij mij is dat bv nieuwe maand begint op 02/11/2018 en betaling van rekening op 10/11/2018? Klopt het dat het bedrag dan pas juist zal staan?

mvg

Valerie Cox

Beste antwoord van AnoukPhiltjens 18 oktober 2018, 14:09

Dag ValerieC,

Welkom op de community! 🙂

Wat leuk dat je binnenkort op vakantie gaat!

De verhoging van de limiet gaat niet pas in voege bij het begin van een nieuwe maand, maar vanaf het moment dat je het nodig hebt. Indien dit dringend (en tijdelijk) is, is dit de dag zelf of de werkdag nadien voor maximaal 7 dagen. Indien het een niet-dringende verhoging is, begint de nieuwe limiet na 2 werkdagen.

Indien je jouw limiet tijdelijk en niet-dringend hebt laten verhogen, kan dit voor maximaal 45 dagen. In de app lijkt dan het beschikbare saldo niet overheen te komen met de werkelijke limiet van de kaart.

Indien je jouw limiet permanent hebt laten verhogen, kijken we dit best even voor jou na zodat je zeker niet voor onaangename verrassingen komt te staan op reis. Hiervoor kan je telefonisch contact op nemen met het Easy Banking Centre. Je kan de medewerkers bereiken op 02 762 60 00 van maandag t.e.m. vrijdag van 7u00 tot 22u00 en op zaterdag van 9u00 tot 17u00.

Hier kan je nuttige tips vinden om jouw bankzaken vlot te regelen indien je naar het buitenland gaat! Zeker het lezen waard. 😉

Nog een prettige dag gewenst!

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 1
Dag ValerieC,

Welkom op de community! 🙂

Wat leuk dat je binnenkort op vakantie gaat!

De verhoging van de limiet gaat niet pas in voege bij het begin van een nieuwe maand, maar vanaf het moment dat je het nodig hebt. Indien dit dringend (en tijdelijk) is, is dit de dag zelf of de werkdag nadien voor maximaal 7 dagen. Indien het een niet-dringende verhoging is, begint de nieuwe limiet na 2 werkdagen.

Indien je jouw limiet tijdelijk en niet-dringend hebt laten verhogen, kan dit voor maximaal 45 dagen. In de app lijkt dan het beschikbare saldo niet overheen te komen met de werkelijke limiet van de kaart.

Indien je jouw limiet permanent hebt laten verhogen, kijken we dit best even voor jou na zodat je zeker niet voor onaangename verrassingen komt te staan op reis. Hiervoor kan je telefonisch contact op nemen met het Easy Banking Centre. Je kan de medewerkers bereiken op 02 762 60 00 van maandag t.e.m. vrijdag van 7u00 tot 22u00 en op zaterdag van 9u00 tot 17u00.

Hier kan je nuttige tips vinden om jouw bankzaken vlot te regelen indien je naar het buitenland gaat! Zeker het lezen waard. 😉

Nog een prettige dag gewenst!
Hey Anouck,

Dank u voor de reactie. Ik had een tijdelijk limiet laten instellen, maar dat was een vergissing. Moest een permanent zijn. heb ik nadien aangevraagd en dit is inderdaad goedgekeurd, maar de tijdelijke die ook actief was zorgde ervoor dat ik nu een saldo in min heb op mijn beschikbaar bedrag. en dat verdwijnt niet ook nadat ik de tijdelijke limiet heb verwijderd. Maar ik heb van de bank uit een mail gekregen dat het bedrag van de tijdelijke limiet na twee dagen terug bij het saldo gezet zal worden. Ik heb dit de 16de savonds nog de tijdelijke verwijderd en twee dagen zo dus vanavond moeten zijn dat dit bedrag er terug bij komt.