Neem deel aan de community

Iedereen mag meelezen. Maar er is meer… Log je in om:

Beantwoord

Payconiq app


Krijg de payconic app niet geactiveerd. BNP Paribas staat niet tussen de keuzelijst , heb dus gewoon mijn rekeningnummer ingegeven en krijg dan steeds de melding "betaald" " wacht 2 dagen..."
Er is echter nog steeds geen 0,1 cent van de rekening gegaan en bij het openen van de app blijft het bij het scherm "betaald!" wacht 2 dagen... Maar is nu al een week zo...Wie weet hier meer over?

Beste antwoord van Renata_bnp 3 april 2018, 17:00

Hallo seerdekens,

Bedankt voor je bericht 🙂 Inderdaad, goed nieuws! Payconiq Belgium en Bancontact Company gaan fuseren tot één Europees digitaal betaalplatform.
Dankzij de innovatieve aanpak zal je snel en gemakkelijk elektronische en mobiele betalingen kunnen uitvoeren. De integeratie tussen Bancontact Company en Payconiq zal geleidelijk verlopen, waardoor beide betaalmogelijkheden blijven aangeboden worden.

We houden jullie verder op de hoogte 🙂

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Dag Heidi1977,

Welkom op de community!

Wat vervelend dat je de payconiq app niet kan activeren.

Wij raden je aan om hiervoor payconiq te contacteren.

Je kan ons Easy Banking Centre wel telefonisch contacteren op 02 762 60 00, zodat zij kunnen nakijken of alles met je rekening in orde is om de 0,01 EUR te betalen. Zij zijn bereikbaar van 7 uur tot 22 uur op weekdagen en van 9 uur tot 17 uur op zaterdag. Indien alles hier in orde is, dien je zeker contact op te nemen met Payconiq om dit verder te laten nakijken.

Hopelijk kan je snel Payconiq gebruiken.

Het is je eerste bericht hier op de community, dus maak ik je graag even wegwijs naar enkele interessante berichten:

- Ken je de Android Pay app al? Meer informatie kan je in het bericht Android Pay terugvinden. Verder kan je via de Easy Banking app ook werken met de bancontact app.
- Gebruik je onze Easy Banking app? Dan horen wij graag jouw mening over wat je van de app vindt en hoe vaak je de app gebruikt.
- Wij leren onze leden graag kennen! Stel jezelf even voor: vertel ons wie je bent en wat je hobby's zijn.

Kijk rustig eens verder rond op de community. Als je vragen hebt dan horen wij ze graag!

Een prettig weekend!
Hallo Heidi,

Wellicht heb je het al gevonden, maar die 0,01 euro gaat natuurlijk niet vanzelf van je rekening.
Dit moet je zelf doen dmv een manuele overschrijving naar het rekeningnr dat de app je getoond heeft.

Bij andere banken (Belfius, ING en KBC) hoeft dit allemaal niet omdat Payconiq via hun respectievelijke banking apps kan geactiveerd worden. Ook ligt de betalingslimiet bij deze banken een stuk hoger. (tot 1000 euro per dag ipv nu 150 euro per 7 dagen)
Hopelijk brengt de nieuwe PSD2 regeling hier binnenkort verandering.

Payconiq is zoveel handiger dan Android Pay: geen terminals nodig, je kan tussen vrienden onderling geld overmaken gewoon dmv de contactenlijst uit je telefoon (je hoeft dus zelfs niet fysiek bij elkaar te zijn om een QR code te scannen). QR codes bij handelaars zijn dan weer handig om snel de juiste handelaar in de app te vinden. Standaard worden ze gesorteerd op afstand adhv de GPS functie van je smartphone.
En voor de handelaar is het ook stukken goedkoper dan Bancontact en Android Pay, waardoor ze je betaling veel liever zullen aanvaarden met Payconiq.
Tenslotte is Payconiq niet enkel op Android ondersteund, maar ook op IOS.

BNP Paribas Fortis heeft hier, als je 't mij vraagt, niet de juiste keuze gemaakt, jammer.
Reputatie 3
Hallo Heidi,
Hallo seerdekens,

Er zijn vele applicaties voor mobiele betalingnen in de markt. We bekijken wat relevant is voor onze klanten. Op dit moment ondersteunen we Android Pay en Bancontact Mobile. Zodra daar een verandering in komt, laten we dit zeker weten.

Meer informatie over de limieten voor de betalingen vinden jullie in het volgede bericht betalen met Android Pay - verschil bancontact app
Neem zeker een kijkje op onze website waar jullie meer informatie kunnen terugvinden: Android Pay wordt Google Pay

Ik wens jullie alvast een fijne dag!
Jullie hebben het blijkbaar herbekeken, goed nieuws !
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180327_03432222
Reputatie 3
Hallo seerdekens,

Bedankt voor je bericht 🙂 Inderdaad, goed nieuws! Payconiq Belgium en Bancontact Company gaan fuseren tot één Europees digitaal betaalplatform.
Dankzij de innovatieve aanpak zal je snel en gemakkelijk elektronische en mobiele betalingen kunnen uitvoeren. De integeratie tussen Bancontact Company en Payconiq zal geleidelijk verlopen, waardoor beide betaalmogelijkheden blijven aangeboden worden.

We houden jullie verder op de hoogte 🙂