Beantwoord

2 de zichtrekening beheren in easy banking app

  • 17 February 2021
  • 11 reacties
  • 1954 Bekeken

Sedert laatste update kan ik de 2de zichtrekening die ik beheer van mijn 87 jarige moeder niet meer toevoegen aan de app. Kan dit zo snel mogelijk opgelost worden want dit schept heel wat problemen voor ons, zeker in de huidige coronatijd. Indien dit niet meer mogelijk is dan zullen wij ons genoodzaakt voelen als priority klanten om van bank te veranderen naar een bank waar dit wel mogelijk is. 
mvg,
 

Freddie 

icon

Beste antwoord van Anonymous 18 February 2021, 13:43

Bekijk origineel

11 reacties

Hey @Ctlerke ,

Je vertelt dat je haar rekeningen (mee) beheert. Heb je dan volmacht op haar rekening gekregen?

Groetjes,

Lieze

Dat klopt Lieze, alsook een bijkomende bankkaart. 

Hey @Ctlerke ,

Als je volmacht hebt op de rekening, zou deze automatisch zichtbaar moeten zijn in je Easy Banking App en moet je deze dus niet afzonderlijk toevoegen.

Is dit bij jou niet het geval?

Groetjes,

Lieze

Lieze, voor de update had ik in de easy banking app 2 profielen, eentje voor mijn eigen rekening en eentje voor de rekening van mijn mama. Deze voor mijn mama kon ik toevoegen via het + tekentje in het aanlogscherm van de app. Maar dat is er niet meer. Ik lees ook in de app community dat er nog meer mensen dit probleem hebben. Of ik nu op deze manier een echt volmacht heb op mama haar rekening ben ik niet zeker. Maar dat is de manier waarop jullie medewerker Heidi Verbeek van het kantoor in Bredene, ondertussen is ze overgeplaatst naar het kantoor in Oostende , Torhoutsesteenweg, dat voor ons heeft opgelost. Via die bijkomende bankkaart kan ik ook aan de automaat bankverrichtingen voor mijn mama ( De Maere Mariette) doen. Heb je nog meer inlichtingen nodig aarzel dan niet om mij te contacteren. 

Lieze, mss nog een bijkomend punt, met de bankkaart van mama kan ik enkel online verrichtingen doen , maar bvb er niet mee betalen in een winkel. Ik zou het dan ook eerder als een soort co- beheer van de rekening voor online betalingen omschrijven. 

Hey @Ctlerke ,

Het is inderdaad tijdelijk niet mogelijk om meerdere profielen toe te voegen. Maar indien jou een goede volmacht is gegeven, is dit ook niet nodig, vandaar dat ik even wou doorvragen om meteen een alternatief te kunnen aanbieden.

De extra kaart die je hebt waarmee je toegang krijgt tot de rekening van je moeder, staat deze op jouw naam of op je moeders naam?

Groetjes,

Lieze

Lieze,

die staat inderdaad op de naam van mama. 

Dan heeft de collega iets gedaan wat eigelijk niet de bedoeling is.

In dit geval ben jij in het bezit van een kaart waar je moeder houder is. Een kaart en de gekoppelde pincode zijn steeds persoonlijk en mogen niet gedeeld worden met anderen. Wanneer er bijvoorbeeld iets met die kaart is, zal jij dit niet kunnen oplossen maar moet dit steeds via je moeder gebeuren.

Dit is de reden waarom we aanraden om een volmacht te regelen op haar rekening: jij kan alles beheren in je eigen Easy Banking, zij moet haar kaart niet uitlenen en kan bij problemen dit zelf (laten) oplossen.

Groetjes,

Lieze

Lieze, ik heb voor die kaart zelf een pincode gekozen terwijl mama haar eigen code gebruikt voor haar kaart. Blijkbaar is dit een oplossing die jullie aanbieden voor personen die zelf niet overweg kunnen met informaticamateriaal of smartphones en dit liever laten beheren door een derde. Zeker nu men zelf geen rekeninguittreksels meer kan afdrukken in de kantoren. Wij hebben hiervoor zelfs documenten moeten ondertekenen in het kantoor. Ik zou dit anders eens navragen bij die persoon die ons dat heeft voorgesteld maar ze is momenteel in verlof. Nu als bij een volgende update van de app het weer mogelijk zou zijn om meerdere profielen aan te maken dan zou dat het probleem oplossen. Het is in de huidige app ook niet meer mogelijk om eigen rekeningen van andere banken toe te voegen, hopelijk lost men dit ook op. 
Op Easy banking web is het blijkbaar wel mogelijk verschillende profielen toe te voegen maar het vervelende is dat ik voor de rekening van mama dan steeds moet zorgen een kaartlezer bij de hand te hebben want op dat profiel kan ik niet inloggen met “Its Me”.

 

Hey @Ctlerke ,

Ik vrees dat de collega inderdaad niet voldoende op de hoogte was van de procedures.

Ze zijn momenteel nog aan het bekijken of en wanneer het terug zal mogelijk zal zijn om weer meerdere profielen aan te maken op je app.

Ik raad je toch aan om je kantoor te contacteren om een volmacht te regelen. In dat geval is het meteen opgelost én kan je ook op Easy Banking Web met Itsme aanmelden en de gegevens van je moeder te regelen.

Groetjes,

Lieze

Ok Lieze ik zal dit volgende week eens met mijn Contactpersoon bespreken. Bedankt alvast voor de info. 
mvg

Freddie

Reageer