Beantwoord

Alle rekeningen afsluiten

• 30 november 2019
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Beste,

Met onze jeugdvereniging willen wij een bankoverstap maken. Er is ons door de nieuwe bank aangeraden om geen gewone bankoverstap te doen, maar om rekeningen bij hen te openen, het geld over te schrijven en dan de rekeningen bij jullie afsluiten. Dit is aantrekkelijker voor ons omdat we anders met een zeer grote groep mensen moesten afspreken om een handtekening te komen zetten voor de overstap, wat logistiek gezien wat moeilijk is.

Nu hebben wij reeds de rekeningen bij de nieuwe bank, het geld is bijna allemaal overgeschreven en dus resteert er ons nog 1 iets: de rekeningen bij jullie afsluiten. Het gaat over 7 rekeningen die we allemaal willen afsluiten. Online vind ik veel informatie over het afsluiten van 1 rekening, maar hoe gaat dat in z’n werk als je alle rekeningen wilt afsluiten? Waar kan ik die info vinden?

Vriendelijke groeten,

Juliette 

icon

Beste antwoord van KathyM 3 december 2019, 11:45

Hoi @JulietteP,

Ik ben dit nog even gaan navragen. Normaal gezien staat er in jullie statuten of verslag van de algemene vergardering wie er allemaal bevoegd is om te tekenen. Deze personen moeten dus ook allemaal aanwezig zijn op de afspraak. Als dit toch niet duidelijk is, kan best even contact opnemen met onze helpdesk voor professionele klanten. Ze zijn bereikbaar op 02 433 43 31 (ma-vrij 08u - 20u en zat 09u -17u).

Fijne dag nog!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Dag JulietteP, 

Er is geen verschil in procedure voor het afsluiten van een specifieke rekening of indien je het klantschap wil beëindigen en  alle rekeningen wil afsluiten. Om de rekeningen van een vzw af te sluiten kan je best een afspraak maken in het kantoor. Zij kunnen het dossier openen en alle rekeningen afsluiten. Alle personen met een algemene volmacht zullen hiervoor dienen te tekenen. 

Fijne dag verder! 

Beste,

Danku voor het spoedige antwoord.

Wij willen inderdaad ons klantschap beïndigen en alle rekeningen afzeggen, maar zijn geen vzw (we zijn een feitelijke vereniging). Moeten wij dan nog steeds met alle personen met een algemene volmacht tekenen?

Vriendelijke groeten

JulietteP

Reputatie 1

Hoi @JulietteP,

Ik ben dit nog even gaan navragen. Normaal gezien staat er in jullie statuten of verslag van de algemene vergardering wie er allemaal bevoegd is om te tekenen. Deze personen moeten dus ook allemaal aanwezig zijn op de afspraak. Als dit toch niet duidelijk is, kan best even contact opnemen met onze helpdesk voor professionele klanten. Ze zijn bereikbaar op 02 433 43 31 (ma-vrij 08u - 20u en zat 09u -17u).

Fijne dag nog!

Reageer