Beantwoord

Annuleren/afsluiten dubbele zichtrekening (comfort pack)

• 4 maart 2019
  • 1 reactie
  • 320 Bekeken

Dag iedereen,

Mijn partner en ik zijn onlangs klant geworden van BNP. Initieel werd voor ons enkel een gemeenschappelijke zichtrekening geopend zonder een pack. We hebben van het weekend besloten om te upgraden naar een comfort pack.

Tot onze frustratie hebben we nu niet alleen een gemeenschappelijke comfort pack, maar ook beide een comfort pack aangevraagd. Onze vragen zijn nu als volgt:
1: hoe voegt een van ons de ander toe met een zichtrekening aan de gemeenschappelijke comfort pack? En hoe kunnen we elkaar machtigen over de ander z'n rekening (dus elkaars persoonlijke zichtrekeningen inzien en betalingen uitvoeren)?
2: hoe annuleren/verwijderen we de 'tweede' comfort pack? Als we naar "Afsluiting" gaan, krijgen we niet de optie te zien om de zichtrekening te verwijderen of annuleren.

Jullie begrijpen vast dat we de kosten niet 3x willen betalen 🤔

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord van YannickB 4 maart 2019, 11:16

Dag ahln,

Welkom bij onze bank.

Het is alvast inderdaad niet de bedoeling dat jullie voor drie rekeningen moeten betalen. Je kan die twee andere rekeningen zo toevoegen aan je pack:

- Identificeer je op Easy Banking Web.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn opties - privérekening'.
- Kies voor 'Een bestaande rekening toevoegen'.
- Selecteer de rekening, druk op 'Volgende' en bevestig.

Ik raad jullie aan om de gemeenschappelijke rekening als hoofdrekening te gebruiken. Als er ooit kredietkaarten gekoppeld worden aan de andere rekeningen, dan kunnen we op dat moment nagaan wat voor jullie het voordeligst is.

Omdat de volmachten op dit moment nog niet zijn toegevoegd, zal jij enkel je eigen rekening toe kunnen voegen en dient je partner vervolgens aan te melden om de andere rekening te kunnen selecteren.

Wil je volmachten toe laten voegen of een rekening te laten sluiten, dan kan je terecht bij ons Easy Banking Centre via het nummer 02 762 60 00 (ma-vr van 7u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u). Voor de volmachten dienen jullie beiden aan de telefoon te komen (we hebben ook toestemming nodig van de persoon die volmacht krijgt), maar voor de sluiting is het enkel de houder van de rekening die we moeten spreken.

Als je belt zal je ook gevraagd worden om je te identificeren. Hiervoor heb je twee opties.

- Je belt op het bovenstaande nummer en geeft je code van Easy Banking Phone in (5 cijfers die je kan aanmaken via 'Instellingen', rechtsboven in Easy Banking).

- Je meldt aan op onze app (smartphone), drukt onderaan op 'Contacteer ons' en drukt daar op de telefoon. Zo bel je beveiligd en geïdentificeerd.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Dag ahln,

Welkom bij onze bank.

Het is alvast inderdaad niet de bedoeling dat jullie voor drie rekeningen moeten betalen. Je kan die twee andere rekeningen zo toevoegen aan je pack:

- Identificeer je op Easy Banking Web.
- Klik bovenaan op 'Dagelijks bankieren' en dan op 'Mijn opties - privérekening'.
- Kies voor 'Een bestaande rekening toevoegen'.
- Selecteer de rekening, druk op 'Volgende' en bevestig.

Ik raad jullie aan om de gemeenschappelijke rekening als hoofdrekening te gebruiken. Als er ooit kredietkaarten gekoppeld worden aan de andere rekeningen, dan kunnen we op dat moment nagaan wat voor jullie het voordeligst is.

Omdat de volmachten op dit moment nog niet zijn toegevoegd, zal jij enkel je eigen rekening toe kunnen voegen en dient je partner vervolgens aan te melden om de andere rekening te kunnen selecteren.

Wil je volmachten toe laten voegen of een rekening te laten sluiten, dan kan je terecht bij ons Easy Banking Centre via het nummer 02 762 60 00 (ma-vr van 7u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u). Voor de volmachten dienen jullie beiden aan de telefoon te komen (we hebben ook toestemming nodig van de persoon die volmacht krijgt), maar voor de sluiting is het enkel de houder van de rekening die we moeten spreken.

Als je belt zal je ook gevraagd worden om je te identificeren. Hiervoor heb je twee opties.

- Je belt op het bovenstaande nummer en geeft je code van Easy Banking Phone in (5 cijfers die je kan aanmaken via 'Instellingen', rechtsboven in Easy Banking).

- Je meldt aan op onze app (smartphone), drukt onderaan op 'Contacteer ons' en drukt daar op de telefoon. Zo bel je beveiligd en geïdentificeerd.

Reageer