bankrekening werd misbriuk gemaakt

• 30 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 259 Bekeken

Beste, mijn bankrekening werd op 11 oktober misbruik gemaakt. Op het moment dat ik het ontdekte heb ik mijn kaart direct laten blokkeren.  Ik ben toen meteen naar de politie gaan melden en de dag daarna naar mijn hoofdkantoor van bnp paribas gaan alles uitleggen. Ondertussen is het al meer dan 2 weken voorbij en ik heb nog steeds niks gehoord noch van de bank noch van de politie. Iedere keer als ik probeert te bellen naar mijn hoofdkantoor word ik direct gewezen naar bnp paribas telefonisch assistentie en ze zeggen altijd hetzelfde, namelijk dat ze geen toegang hebben van mijn account.  De nieuwe maand komt eraan en ik moet mijn abonnementen en rekeningen betalen terwijl ik geen geld heb of iemand die mij kan voorschieten. 
Ik snap niet hoe dit allemaal kan gebeuren. De dief heeft zelfs van mijn spaarrekening geld overschreven naar mijn zichtrekening en daaruit alles naar een rekening van Rotterdam overgeschreven. De dief begon met 1€ dan 2€ dan 2 keer 25€ dan 2 keer 50€ en daarna verschillende keren 100€ overgeschreven. Ik heb tot nu toe geen fatsoenlijk antwoord gekregen van de bank. Ik zit hier nu te wachten en mijn geduld raakt op. 

6 reacties

Reputatie 3

Dag @Babi ,

Wat vervelend om te vernemen dat er fraude gepleegd is met je kaart! :disappointed_relieved:

Je kan altijd een nieuwe bankkaart laten opmaken of een tijdelijke kaart afhalen op het kantoor om verder te kunnen.

Indien het fraudegeval onderzocht wordt, kan het inderdaad wel zijn dat er tijdelijke blokkeringen zijn. Dit is een algemene procedure waar helaas niet van afgeweken kan worden.:neutral_face:

Ik kan niet direct antwoorden op de vraag hoe dit kan gebeuren. Voordat er fraude gepleegd kan worden, moet er een M1 of M2 handtekening geplaatst worden via kaartlezer en kaart.

Groetjes,

Jeroen

Reputatie 3
Badge +4

Dag@Babi

Als je een PV hebt laten opstellen bij de politie en deze vervolgens bij een medewerker van de bank hebt besproken, zou er immers een dossier opgestart moeten zijn via je kantoor en de interne diensten die zich bezighouden met fraudebestrijding om de gelden te recupereren.

Ik lees dat je meer dan twee weken op een antwoord wacht? Dit is niet de normale gang van zaken, heb je geen gegevens gekregen van je kantoor bij wie je hier terecht kunt voor stand van zaken op te vragen? 

In de tussentijd zeker bij je kantoor polsen of je een nieuwe kaart kunt krijgen (ze bespreken dit met een dossierbeheerder bij de interne diensten). Zodat je een nieuw kaartnummer en pincode toegewezen krijgt en eventueel dat ze een tijdelijke bankkaart meegeven ( kan aan’t onthaal geregeld worden) zodat je terug kan aanmelden en betalingen doen ( onder voorbehoud van acceptatie, uiteraard), vervolgens kan je kantoor een nieuw bankkaart bestellen voor je dat je normaal gezien binnen de 5à7 ontvangt op je thuisadres.

Als er nog vragen zijn stel ze gerust. alvast veel succes gewenst! 

Dag 32.
Ik heb 2 dagen geleden mijn nieuwe bankkaart ontvangen. Maar aangezien ik nog steeds dezelfde IBAN nummer en klantnummer heb, durf ik mijn kaart niet meer te gebruiken. Als ik een factuur moet betalen gebruik ik nu mijn oude bankkaart van argenta. 
Vorige week vrijdag op 8 november probeerde ik nog eens mijn hoofdkantoor te bereiken en na 6 keer bellen iemand nam de telefoon eindelijk op en zei dat door een nieuwe regel kunnen ze mij niks vertellen via telefoon omdat ze niet weten of ik echt ben of iemand anders die mij nadoet. Dus ik moest naar mijn hoofdkantoor gaan en met wapenstilstand dag kan ik pas dinsdag komen, zeiden ze. Ik studeer in Leuven dus ik ben vrijdag gaan vragen op kantoor van Leuven en de vrouw die aan het onthaal werkte, was heel vriendelijk en gaf mij de naam van de persoon die op 12 oktober mijn dossier handelde en ze heeft ook een mail geschreven naar de diensten van kaart controle of er een nieuws is. Ze ging mij direct contacteren als ze een e-mail krijg. Dus nu ben ik aan het wachten op haar e-mail. 
Ondertussen heb ik alles uitgelegd aan mijn kotbaas en uitstel gekregen van mijn huurbetaling tot 13 november. Ik heb mijn gsm abonnement net op tijd kunnen betalen met het geld die ik gewonnen had van Lotto(toch een beetje geluk heb ik nog zo te zien). Ik heb mijn spaarpot leeggemaakt en heb nog 20€ in muntjes over. Het word nog slechter. Door een mislopen van verwerking van loon zijn de loon van alle studenten van mijn studentenjob nog niet uitbetaald en we weten niet wanneer het opgelost krijg. 
Ik weet niet hoe lang ik dit nog kan volhouden. 

Reputatie 3
Badge +4

Dag @Babi :wave: ,

Bedankt voor je bericht. 

Ik lees dat je een nieuw bankkaart hebt mogen ontvangen, als je gebruik maakt van de Easy Banking App mag je je bankkaart terug koppelen aan je applicatie, dit doe je door een nieuw profiel aan te maken (rechterbovenhoek op de drie puntjes drukken). IBAN nummer en klantnummer blijven hetzelfde, dat is de procedure. Maak je geen zorgen. 

Eens je bankkaart gekoppeld is kan je via je Easy Banking App vandaag een overschrijving doen (indien mogelijk) naar de verhuurder. 

Tip :exclamation: Ik ga ervan uit dat je met hoofdkantoor het Easy Banking Centre bedoelt ( adviseurs op afstand) ze werken inderdaad met verstrengde regelgeving wat betreft telefonisch bankieren met een adviseur. 

Volgende keer als je informatie nodig hebt, meld je eerst aan op je Easy Banking App, druk onderaan op “Contacteer ons” vervolgens ‘’ Bel ons” en kies bijvoorbeeld voor “rekeningen en kaarten”. Zo kom je beveiligd bij een medewerker uit zonder dat je een keuzemenu moet doorlopen of veiligheidsvragen dient te stellen. Ze kunnen je dan onmiddellijk te woord staan. 

Hoop dat je vandaag nog een mail van haar krijgt :fingers_crossed:

Don’t give up:bangbang::boom:

Reputatie 1

Ja BNP hier is duidelijk een veiligheidslek :disappointed:

Nee, mijn hoofdkantoor ligt in Hasselt. 

Reageer