Beantwoord

bedrag betaling staat ‘gereserveerd’

  • 7 November 2021
  • 3 reacties
  • 8608 Bekeken

Ik heb gisteren via payconiq een betaling tussen vrienden gedaan van mijn visa debet kaart.

Dit bedrag staat nu ‘gereserveerd’ & ‘in verwerking’ op mijn rekening.

  1. Hoe komt dit eigenlijk?
  2. En vooral: wanneer gaat dit bedrag effectief van mijn rekening en wordt het ontvangen door de andere partij? 
icon

Beste antwoord van LarsD 9 November 2021, 13:19

Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb gisteren via payconiq een betaling tussen vrienden gedaan van mijn visa debet kaart.

Dit bedrag staat nu ‘gereserveerd’ & ‘in verwerking’ op mijn rekening.

  1. Hoe komt dit eigenlijk?
  2. En vooral: wanneer gaat dit bedrag effectief van mijn rekening en wordt het ontvangen door de andere partij? 

Dit bedrag werd reeds van uw rekening afgetrokken, en is tevens onderweg naar uw begunstigde(n).

Het kan eventueel meer dan één begunstigde zijn, waarbij alle aftrekposten  onder het gereserveerde bedrag worden samengevoegd . Een ietwat bizarre regeling, maar zo werkt het nou eenmaal.

Reputatie 3
Badge

Ik vind dit net goed. Nu zie je tenminste al wat er van je rekening af gaat gaan. Vroeger duurde het bijv enkele dagen alvorens dit met het saldo werd verrekend, vooral bij Maestro/Apple Pay betalingen.

Reputatie 4

Hallo, @AnnaV,

Het is inderdaad zoals eerder is gezegd. De betaling is al effectief uitgevoerd maar via het systeem van Payconiq by Bancontact worden er bij meerdere begunstigden de bedragen eerst samengevoegd en dan als een geheel gestort bij de begunstigde. Daardoor kan het dus langer duren voor het volledig is verwerkt.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer