Beantwoord

begunstigde


bij aanmaak overschrijving naar rekening bij andere bank, kreeg ik volgende melding: overschrijving is in orde maar de begunstigde is niet geregistreerd. Wat zou dit betekenen?

icon

Beste antwoord van Karen 13 July 2020, 14:45

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge

Dag christelcrombez, 

Wanneer je een overschrijving uitvoert naar een nieuwe begunstigde, kan je ervoor kiezen om de begunstigde te bewaren. Dit is zeker niet verplicht. Je kan deze optie aanvinken wanneer je de gegevens zoals rekeningnummer en naam van de begunstigde ingeeft.

Deze melding geeft enkel aan dat de overschrijving effectief correct werd uitgevoerd, maar dat de nieuwe begunstigde niet bewaard werd. 

Fijne dag verder! 

Invoeren van een nieuwe begunstigde - voor een overschrijving naar Duitsland - lukt niet.

Wat moet er gedaan worden?  Heb Iban en BIC en adres begunstigde.

Hey @Veys Julien ,

Kan je ons vertellen welke melding je precies krijgt als je de gegevens invult?

Groetjes,

Lieze

Er gebeurt niets meer!  De computer reageert niet meer. Alles nogmaals ingegeven en geen resultaat.

Er werd ook soms medegedeeld dat er een handtekening nodig is. Maar waar moet dit?

Er is ons geen storing gemeld.

Heb je dit al via een andere browser geprobeerd, zoals Google Chrome, Internet Explorer, Edge, Mozilla Firefox, Safari,…?

 

Groetjes,

Lieze

Na invullen van alle gegevens zoals bankrekening, iban en adres begunstigde moet men bevestigen,

maar dan stopt het.  Geen reactie meer.  

Ik vrees dat dit gekoppeld is aan de cookies of browser en niet aan de overschrijving zelf.

Kan je laten weten of het via een andere browser ook voordoet?

Groetjes,

Lieze

Gewone overschrijvingen  werken nog altijd.  

In het begin van het jaar nog een overschrijving gemaakt naar dezelfde persoon

en dit zonder problemen!

Bij nieuwe begunstigde reageert de PC niet als men wil; bevestigen. en gaat terug naa nieuwe begunstigde en kan men terug alle gegevens invullen, maar zonder resultaat

 

Reputatie 7

Hallo @Veys Julien 

Zoals Lieze zei ligt dit zeer waarschijnlijk aan jouw internetprogramma. Ik raad je aan om een andere browser te proberen, of om je huidige browser te resetten. We hebben een handleiding die je daarbij kan helpen.

Voel je je daar niet vertrouwd genoeg mee, dan raad ik je aan om ons even te bellen op 02 762 60 00 wanneer je in de buurt van je pc bent. Zo kunnen mijn collega’s je begeleiden.

Om terug te komen op de originele vraag: wat betekent ‘Uw overschrijving is in orde, maar de begunstigde is niet geregistreerd.’

  1. Gebruik van ‘geregistreerd’ is in deze context verwarrend. Bij het invoeren van de begunstigde wordt gesproken over ‘bewaren’, niet over ‘registreren’. ‘Registreren’ klinkt veel … officiëler? Moet een begunstigde ergens in de backend geregistreerd zijn op ‘n lijstje waar ik niets van weet? 
  2. Deze boodschap heeft nauwelijks meerwaarde. Ik weet niet waarom deze begunstigde niet bewaard werd. De volgende keer (in mijn geval over 1 jaar, vermits het gaat over een jaarlijkse overschrijving waarbij domiciliëring geen optie is) krijg ik terug deze boodschap, en weet ik niet meer wat die wil zeggen of waarom die getoond wordt. 

Reageer