Beantwoord

Belgisch staatsburger worden.

  • 16 May 2023
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Beste,

Ik ben recentelijk Belgisch staatsburger geworden.

Kan iemand mij adviseren welke stappen ik in zo'n geval het beste kan nemen? Krijgt mijn bank die informatie automatisch of moet ik hen dat laten weten? Moet ik formulieren of aanvragen invullen? Is het zelfs nodig om mijn bank hierover te informeren? Heeft dit gevolgen voor mijn rekeningnummer, rentetarieven, kosten of andere diensten?

Ik waardeer jullie hulp!


Hoogachtend

icon

Beste antwoord van Jonas F 16 May 2023, 09:40

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Beste,

Ik ben recentelijk Belgisch staatsburger geworden.

Kan iemand mij adviseren welke stappen ik in zo'n geval het beste kan nemen? Krijgt mijn bank die informatie automatisch of moet ik hen dat laten weten? Moet ik formulieren of aanvragen invullen? Is het zelfs nodig om mijn bank hierover te informeren? Heeft dit gevolgen voor mijn rekeningnummer, rentetarieven, kosten of andere diensten?

Ik waardeer jullie hulp!


Hoogachtend

Hey SomeoneCool,

Op vlak van bankzaken verandert er niet veel voor jou. De gevolgen voor je rekeningnummer, rentetarieven, kosten en anderen diensten blijven over het algemeen dezelfde.

Wat belangrijk is is dat je je identiteitskaart eens laat inlezen op het kantoor. Aangezien deze verandering niet automatisch wordt doorgevoerd.

Je kan gemakkelijk een afspraak inplannen door eens te bellen op ons algemeen nummer 02 762 60 00
of door te bellen met de Easy banking app via tabblad ‘communicatie”, kies voor “easy banking centre” en nadien voor “mijn rekeningen en kaarten”. 

Op die manier kunnen we voor jou een afspraak inplannen en het nodige doen.

Veel succes en nog een fijne dag toegewenst!
Jonas F.

Reageer