Beantwoord

betaling via klarna-sofort verdwenen

  • 21 December 2020
  • 5 reacties
  • 715 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Goede dag, 

Ik heb ongeveer een maand geleden een betaling gedaan aan Saturn.de via soort- klarna. Saturn.de annuleerde eenzijdig mijn bestelling zonder reden op te geven. Ik heb een bevestiging van bestelling op mail waar de betaalwijze ook op vermeld staat. Ik heb een afschrift van Fortis waar mijn transactie opstaat. Nu heb ik beide al minstens een keer op 10 gecontacteerd maar ze sturen me rond. Van saturn naar klarna, van klarna naar saturn. Ben alle mails beu en na een maand mijn geld nog steeds zoek  welke stappen kan ik verder ondernemen  

icon

Beste antwoord van YannickB 22 December 2020, 09:10

Bekijk origineel

5 reacties

Goede dag, 

IIk heb een afschrift van Fortis waar mijn transactie opstaat.

Voor een rechtbank zou dat misschien als bewijs kunnen dienen, maar ...

Nu heb ik beide al minstens een keer op 10 gecontacteerd maar ze sturen me rond. Van saturn naar klarna, van klarna naar saturn. Ben alle mails beu en na een maand mijn geld nog steeds zoek  welke stappen kan ik verder ondernemen  

… aangezien het om een firma met zetel in het buitenland gaat kan u er niet veel, of eigenlijk niets mee aanvangen.

U kan eventueel hier bij de locale politie een klacht indienen, en aan de hand van die klacht vragen om de vergoeding van de BNP-verzekering (als al zoiets bestaat).

Maar mijns inziens zal dat niets uithalen. Kortom, als Saturn/Klama niet zouden willen bijdraaien zal u eraan zijn voor uw centen.

Reputatie 7

Hallo @Gieluh 

Als ik het goed begrijp, is Klarna een app waarmee je een handelaar uitgesteld kan betalen. Koppelde je daar je rekeningnummer aan en betaalde je dus via een overschrijving, of gebruikte je een gekoppelde debetkaart (Bancontact of Maestro), dan moet het geld terug op je rekening gestort worden.

Bij soortgelijke platformen is het de handelaar die het geld terugstuurt en het platform (Klarna in dit geval) dat het terug naar je rekening stort. Wij zijn echter niet op de hoogte van de precieze werking van Klarna, aangezien het geen app van ons is, dus ik kan je dit niet met 100% zekerheid garanderen.

Raken Saturn en Klarna er niet onderling uit, dan raad ik je wel aan om ons te bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code zodat we kunnen kijken of we een betwisting in kunnen dienen.

Gebruikte je een gekoppelde kredietkaart en wordt het geld daarop niet teruggestort, dan kan je een betwisting indienen via https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html.

Ging je tot slot een domiciliëring aan via Klarna en werd het geld zo van je rekening afgehouden, dan kan je binnen de 8 weken een onmiddellijke terugbetaling aanvragen. Dit kan niet geweigerd worden, al breng je Klarna hier best wel van op de hoogte. Een terugbetaling van een domiciliëring vragen doe je zo:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn domiciliëringen.
  • De betalingen die de komende dagen afgehouden zullen worden, staan bij Historiek.
  • Klik op de domiciliëring en druk op Terugbetaling vragen.
  • Bevestig je aanvraag.

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt. 

Goede middag.

Ik had een smartphone besteld van 340,20 euro, voor de betaling heb ik gekozen voor sofort/klarna.
Via deze weg heb ik mijn bestelling moeten bevestigen met de digipas en bankkaart. Ik kreeg van Saturn ook vrij direct een bevestiging van bestelling. Een dag later kreeg ik een mail dat mijn bestelling was geweigerd om wille van veiligheidsredenen. Nadien ook direct naar de klantenservice gemaild om te vragen wat het probleem was maar nooit een duidelijk antwoord gekregen. Nadien bijna degelijks mails naar ofwel Sofort of Saturn. Beide wijzen me door naar elkaar maar niemand vind iets terug van mijn transactie. Als je wil kan ik je de bevestigingen naar u doorsturen, liefst via mail en niet openbaar.

Groeten

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord @Gieluh 

Ikzelf heb geen toegang tot persoonlijke en bancaire gegevens waardoor ik de documenten niet zou kunnen verwerken. Je kan hiervoor wel terecht bij mijn collega’s van het Easy Banking Centre. Zij kunnen het transactienummer opvragen dat door hetzij Klarna, hetzij Saturn kan gebruikt worden om de betaling op te zoeken.

Als je hen belt, dan doe je dat best via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code zodat je hen sneller kan bereiken en zodat je beveiligd belt.

Misschien wel nog een vraag over wat je betaling betreft. Als je je rekeninghistoriek in Easy Banking opent, zie je de betaling dan terug als overschrijving in euro of als betaling met debetkaart? Je ziet daar ook wie de begunstigde was (mogelijk moet je eerst nog op de betaling klikken). Op die manier weet je wie de betaling verwerkt heeft en wie voor de uiteindelijke terugbetaling moet zorgen.

Overschrijving.

Bedankt voor de info, ik ga zeker contact opnemen met Easy banking

Reageer