Beantwoord

bewindvoering


Waarom kan ik ls bewindvoerder geen verrichtingen met doen voor mijn broer onder bewind hij heeft een verstandelijke beperking 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 11 March 2024, 14:57

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 1

Waarom kan ik ls bewindvoerder geen verrichtingen met doen voor mijn broer onder bewind hij heeft een verstandelijke beperking 

 

Werd u door de vrederechter aangesteld als voorlopige bewindvoerder, of heeft de vrederechter iemand anders aangesteld?

In het tweede geval dienen de rekeningen beheerd te worden door de nieuwe voorlopige bewindvoerder. En bevindt u zich volledig buitenspel.

De aanstelling van een voorlopige bewindvoerder wordt gepubliceerd in “Het Staatsblad”, en het is op die publicatie dat de bank zich steunt om gegevens te wijzigen en rekeningen toe te wijzen, van de ene dag op de andere.

Jawel, na de uitspraak van de vrederechter gaat het zeer snel.

Ik ben aangesteld als voorlopig bewindvoerder en dit al sinds 2009. Dit is ook gepubliceerd in het Belgisch staatsblad. Ik heb dus volmacht om verrichtingen te doen als wettelijk vertegenwoordiger. Dit is dus al jaren goed verlopen. Ik was klant van Bpost maar door die migratie naar Fortis ondervind ik nu dus deze problemen tot nu toe heb ik nog niet gevonden hoe dit komt.en dat is wel wat frustrerend.

Reputatie 1

is dus al jaren goed verlopen. Ik was klant van Bpost maar door die migratie naar Fortis ondervind ik nu dus deze problemen tot nu toe heb ik nog niet gevonden hoe dit komt.en dat is wel wat frustrerend.

Ja, fungeren als voorlopige bewindvoerder is ook een van mijn opdrachten geweest. En stelt u het zich voor, na mijn aanstelling tot voorlopige bewindvoerder diende nog driemaal, jawel driemaal, terug beroep gedaan te worden op de vrederechter omdat (toen nog) Fortis blijkbaar van oordeel was dat mijn moeders geld aan hun toebehoorde. Driemaal een nieuw proces, driemaal kosten, om over de andere ongemakken nog te zwijgen. [vredegerecht 4de kanton Gent].

Eigenlijk heeft BNP niet het recht aan uw mandaat te raken. Maar blijkbaar wordt nog steeds hetzelfde spelletje gespeeld. U bent hierbij dus gewaarschuwd.

Oei ik hoop niet dat straks het geval zal zijn. Ik begrijp het gewoon niet. Heb dinsdag een afspraak bij de post waarbij iemand van bnp paribas Fortis aanwezig zal zijn hopelijk krijg ik wat opheldering.

Reputatie 1

 bnp  aanwezig zal zijn hopelijk krijg ik wat opheldering.

Sterkte!

Bedankt en ik ben blij dat je hierop hebt gereageerd. Hopelijk krijg ik eindelijk duidelijkheid 

Reputatie 1

. Hopelijk krijg ik eindelijk duidelijkheid 

Mijn advies als “ervaringsdeskundige”: als zou blijken dat BNP stokken in de wielen blijft steken is het beter zich onmiddellijk tot de vrederechter te wenden. Al het andere zou enkel maar tijdverlies tot gevolg hebben.

Het zal volgende dinsdag wel blijken hoe het in elkaar zit.  En waarschijnlijk hetzelfde als in ‘mijn tijd’, want anders ware de rekening reeds vrijgegeven geweest geworden.  

Heb al contact opgenomen met de vrederechter zowel telefonisch als via mail. Nu heb ik ook nog ontdekt dat ze de rekening die ik had binnen gebracht om te betalen gewoon geweigerd hebben. Zo krijgen we problemen , veel problemen. En krijg nog altijd geen uitleg waarom dit alles gebeurt. 

Reputatie 4

Hallo @Didoke2,

Onze excuses voor dit ongemak.

Je hebt dus morgen een afspraak in een kantoor om dit verder na te kijken? Er moet zeker wel een reden zijn waarom deze problemen zijn opgetreden. We zijn er ook zeker van mits onderzoek via een kantoor dat dit kan opgehelderd worden en ook een oplossing kan gevonden worden.

Wij raden dus zeker aan dit zo eerst verder te onderzoeken.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Wou even vermelden dat het probleem sinds gisteravond blijkbaar opgelost is. Verrichtingen doen is weer mogelijk. gelukkig.

Reputatie 1

Beste @Didoke2 , 

Bedankt voor de feedback. Goed dat het opgelost geraakt is. Mocht je nog vragen hebben, twijfel niet ons te contacteren. 

Groetjes,

JoachimJ

Reputatie 1

reden zijn waarom deze problemen zijn opgetreden.

Natuurlijk is er een reden. Namelijk het gedoe aan jullie kant. Gelukkig maar dat eventjes de zaak naar de vrederechter toebrengen de zaak versneld heeft opgelost. Er blijkt dus toch nog van enige verbetering sprake te zijn.

 

Reputatie 1

Zo krijgen we problemen , veel problemen. En krijg nog altijd geen uitleg waarom dit alles gebeurt. 

Goed dat het reeds werd opgelost. Evenwel, voor de toekomst, als voorlopige bewindvoerder hebt u de macht een rekening te openen bij een andere bank, om er de uitkeringen, te goeden enz… van uw broer te laten op overschrijven. En daar heeft BNP niets bij in de pap te brokken.

Mij dunkt overigens dat een van hun advocaten gaan snuisteren is in de archieven van het Vredegerecht 4de Kanton Gent.

Reageer