Beantwoord

BIC invoeren bij opmaak begunstigden

  • 6 February 2020
  • 7 reacties
  • 4744 Bekeken

Waarom kan ik bij het aanmaken van een nieuwe begunstigde soms de BIC code invullen en soms niet?

Is het mogelijk dat een overschrijving zonder BIC code trager uitgevoerd wordt dan met de code?

icon

Beste antwoord van Karen 6 February 2020, 09:44

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge

Dag divali, 

Bij het aanmaken van een begunstigde met een IBAN nummer  is het niet nodig om een BIC code in te vullen. Je krijgt het vakje ‘BIC’ zelfs niet te zien. 

Het IBAN nummer is het internationale rekeningnummer voor alle inwoners van landen in Europa. Het is dan ook niet nodig om de BIC code in te geven omdat onze bank deze codes kent. Enkel bij internationale overschrijvingen buiten Europa dien je de BIC code in te geven.

Mocht je toch het vakje ‘BIC’ te zien krijgen, wil dit dus zeggen dat je geen correct IBAN nummer ingeeft of dat je een internationale overschrijving wil uitvoeren / internationale begunstigde wil toevoegen in BBAN formaat. Let op, want voor een internationale overschrijving worden wel kosten aangerekend, aangezien deze manueel verwerkt moeten worden. 

De BIC code heeft ook geen impact op de snelheid van het uitvoeren van de overschrijving. 

Fijne dag verder! 

Hallo ik wil graag my Bic en IBAN nummer hebben. Dank u

ik probeer op mijn pc een nieuwe Belgische begunstigde aan te maken, maar het lukt niet

de error is “BIC code invullen” , en zelfs als ik ze zou willen invullen is er geen vakje voorzien

bedankt alvast voor respons

 

en via de iPhone is er geen mogelijkheid om een nieuwe begunstigde aan te maken???

 

Hey @KRVH ,

Daar loopt inderdaad iets mis. Heb je het rekeningnummer bij IBAN ingevuld en begint het rekeningnummer met BE?

Wanneer je een overschrijving via je app uitvoert kan je kiezen om de begunstigde op te slaan.

Groetjes,

Lieze

Hallo

inderdaad een BE nummer ingevuld. ik probeer via de app zoals je voorstelt. indien nog problemen laat ik het weten

alvast bedankt

 

Super, @KRVH !

Hopelijk is het zo opgelost.

Groetjes,

Lieze

Reageer