Skip to main content

Beste,

Er werd mij geld teruggestort naar mijn gesloten rekening van Bpost hoe kan ik dit geld toch ontvangen op mijn ING rekening?

Mvg,

Ilse.

Dag @Ilse0809 ,

 

Als er geld gestort wordt op een rekening die is afgesloten, wordt dit automatisch teruggestuurd. Dit kan tot 2 weken duren. Is het geld dan nog niet teruggestuurd, neem je best even telefonisch contact op met ons.

 

Groetjes,

Liz


Beste,

Er werd mij geld teruggestort naar mijn gesloten rekening van Bpost hoe kan ik dit geld toch ontvangen op mijn ING rekening?

Mvg,

Ilse.

Indien de bewuste rekening werkelijk werd afgesloten, dan zou normaliter het bedrag terug moeten keren naar de rekening van herkomst. En zou u zich moeten wenden tot diegene die de oorspronkelijke overschrijving heeft uitgevoerd.

Normaliter. Maar helaas verloopt ‘normaliter’ doorgaans wel een beetje anders bij BNP. Dus indien BNP het bedrag niet automatisch zou geretourneerd hebben, dan zal de opdrachtgever de overschrijving moeten “herroepen” (‘recall’ in het Hollands). 

De herroeping moet binnen de 10 kalenderdagen gebeuren, zo niet zou BNP uw centen als oorlogsbuit kunnen beschouwen.

Kortom, u hangt volledig af van de goede wil van de oorspronkelijke opdrachtgever.


Beste,

Deze hebben volgende mail verzonden

 

Het bedrag wat teruggestort is op een rekening die opgeheven is wordt niet naar onze rekening teruggestort maar op een tussenrekening van de bank gezet.

Zoals in eerdere mail aangegeven dient u hiervoor dus contact op te nemen met uw bank en niet met Stena Line.

 

Dus ik kan op weinig goede wil rekenen… kan ik niet mijn rekeningnummer van nu doorgeven dat dit geld wordt doorgestort?

Mvg, 

Celen Ilse.

 


Dag @Ilse0809 ,

 

In dat geval zal je dus inderdaad contact moeten opnemen. Omdat dit een openbaar medium is, kunnen we hier jouw persoonlijke bankzaken niet bespreken. 

Je mag hiervoor bellen naar 02 762 60 00 zodat we kunnen zorgen dat dit geld vlot bij jou terugkomt.

 

Groetjes,

Liz


Beste,

Deze hebben volgende mail verzonden

 

Het bedrag wat teruggestort is op een rekening die opgeheven is wordt niet naar onze rekening teruggestort maar op een tussenrekening van de bank gezet.

Zoals in eerdere mail aangegeven dient u hiervoor dus contact op te nemen met uw bank en niet met Stena Line.

 

Dus ik kan op weinig goede wil rekenen… kan ik niet mijn rekeningnummer van nu doorgeven dat dit geld wordt doorgestort?

Mvg, 

Celen Ilse.

 

Tsja, Stena Line probeert u blaasjes wijs te maken, zoveel is duidelijk. Want als men geen klant meer is bij een bank, dan kan men zich ook niet meer tot die bank wenden, elementair is dat. En dat weet men bij Stena Line beter dan wie ook.

Om het nog eens te herhalen:

Als de rekening van bestemming werd afgesloten, dan moet het bedrag automatisch geretourneerd worden naar de opdrachtgevende rekening.

En misschien werd het geld wel degelijk geretourneerd, maar gebaart men bij Stena Line van krommenaas.

Mijns inziens bestaat uw beste optie erin beroep te doen op de ombudsman:

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/belmed-onlinebemiddeling/alternatieve/vormen-van-geschillenregeling/ombudspersonen-en-diensten/belmedpartners/ombudsdienst-voor-financiele

 

Beter vandaag dan morgen, want 10 kalenderdagen zijn zo voorbij.

 


Hallo @Ilse0809

Het klopt wat Oude duts zegt. Indien jouw rekening correct werd afgesloten, dan zal het bedrag sowieso terug keren naar de rekening van de opdrachtgever. Dit gebeurd meestal rond de 10 à 12 dagen. Soms kan het ook sneller zijn. Dit hangt af tussen welke banken deze transactie gebeurd. 

Wat je wel kan doen, is met ons contact opnemen om er zeker van te zijn dat deze rekening juist is afgesloten. En dan is het aan ‘Stena Line’  om het bedrag dat jou toekomt over te schrijven naar jouw bestaande rekening. 

Groetjes, Joyce. 


Reageer