Beantwoord

Buitenlandse rekening

• 28 mei 2019
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

Ik zou een rekening willen openen in Nigeria, voor mij en mijn vriendin. Is dat mogelijk en hoe aanpakken. Ikzelf ga in week 22 naar Lagos
icon

Beste antwoord van YannickB 3 juni 2019, 08:35

Vreemd dat dat geweigerd werd. Kreeg je een bepaalde foutmelding of een reden van weigering te zien?

Om over te schrijven naar Nigeria gelden alvast deze regels:
  • Het rekeningnummer bestaat uit 10 cijfers en moet in Easy Banking Web ingevoerd worden in het vak BBAN (als je de rekening nog niet bewaard hebt).
  • Een duidelijke reden voor de overschrijving is aangeraden en dien je in het Engels te schrijven. Tip: enkel een factuurnummer is onvoldoende. Betaal je effectief een rekening zet dan het effectieve doel er ook bij.
Meer info over het uitvoeren van een internationale overschrijving, vind je alvast ook in onze handleiding.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Dag Alfons,

Welkom op de Community.

Je contacteert best een Nigeriaanse bank als je ginder een rekening wilt openen.

De procedures en voorwaarden om een rekening te openen verschillen van bank tot bank en van land tot land. Ik kan je hier dus jammer genoeg niet bij helpen.

Ik wens je alvast wel een fijne dag en een goede reis toe.
Dank u voor het antwoord. Mag ik nog iets vragen? Ik heb voordien naar haar “euroaccount” geld willen versturen maar dit werd geweigerd door BNP.
Reputatie 5
Vreemd dat dat geweigerd werd. Kreeg je een bepaalde foutmelding of een reden van weigering te zien?

Om over te schrijven naar Nigeria gelden alvast deze regels:
  • Het rekeningnummer bestaat uit 10 cijfers en moet in Easy Banking Web ingevoerd worden in het vak BBAN (als je de rekening nog niet bewaard hebt).
  • Een duidelijke reden voor de overschrijving is aangeraden en dien je in het Engels te schrijven. Tip: enkel een factuurnummer is onvoldoende. Betaal je effectief een rekening zet dan het effectieve doel er ook bij.
Meer info over het uitvoeren van een internationale overschrijving, vind je alvast ook in onze handleiding.

Reageer