Beantwoord

Cash naar bankrekening

  • 15 June 2019
  • 12 reacties
  • 11939 Bekeken

Hello daar

ik heb een vraag ik heb echt veel te veel cash geld bij mij en wil dat op mijn bankrekening zetten maar hoe doe ik dat ik heb geprobeerd bij een bankautomaat maar dat werkte niet moet ik naar een bank gaan waar iemand werkt zodat hij het erop zet of hoe zit dat in elkaar ???
icon

Beste antwoord van Anonymous 17 June 2019, 12:51

Bekijk origineel

12 reacties

Hey @C1000 ,

 

Je hebt uiteraard het recht om dit bedrag op jouw rekening te storten, maar het kan inderdaad zijn dat het systeem dit als een verdachte transactie ziet. Als je dan geen bewijs kan bezorgen, kan het zijn dat dit verder onderzocht wordt.

Misschien is een kluis in dit geval een beter alternatief?

 

Groetjes,

Lieze

Is hier nog iemand van wie de bankrekening geblokkeerd werd omdat je 'vaak' cash geld stort aan een automaat? Kan dit zomaar? En dit zonder je in te lichten? En als je wil gaan afhalen krijg je het niet mee. Gangsters noem ik dat! Dan moeten ze je de mogelijkheid toch niet geven om dat geld te storten in een automaat? Dan doet zich dit probleem niet voor. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. 

Geachte

in 2008 was de economische crisis als een bom ingeslagen. Sindsdien heb ik altijd cash geld van mijn rekening gehaald , nooit dezelfde specifieke som , soms 50 euro soms 200 euro, wat mogelijk was op bepaalde momenten. Als jong manneke was ik in paniek dat de banken zouden crashen. Dus wou ik Voor zekerheid een deel geld  cash thuis bewaren , ik heb hier nooit een uittreksel van bijgehouden simpelweg omdat ik toen ook niet bezig was met het bewijzen van het financiële aspect. Nu 2020 denk ik ik zit hier met cash geld en ondertussen weet ik dat de banken niet van de een op de andere dag failliet zullen gaan en dat er altijd een garantie is dat ik mijn geld via een verzekering terug krijg moest het zover komen.

ik heb rond de 9000 euro gespaard.

kan ik deze terug op de bank zetten? Zonder enige echte bewijs? tenzij ze mijn uittreksels van de laatste 12 jaar gaan uitpluizen en optellen.

ik vind het niet veilig dat ik het hier thuis heb zitten.

Mvg

 

C.D.

Reputatie 7

@Nadine1988 

Ik begrijp inderdaad dat het vervelend is als je rekening geblokkeerd wordt. Als bank zijn we wettelijk verplicht om in het kader van de antiwitwaswetgeving te controleren op mogelijk verdachte transacties.

Ik kan me verder jammer genoeg niet uitspreken over jouw persoonlijke situatie, aangezien ik geen zicht heb op je persoonlijke info bij onze bank.

.

Hey @C1000 ,

 

Je hebt uiteraard het recht om dit bedrag op jouw rekening te storten, maar het kan inderdaad zijn dat het systeem dit als een verdachte transactie ziet. Als je dan geen bewijs kan bezorgen, kan het zijn dat dit verder onderzocht wordt.

Misschien is een kluis in dit geval een beter alternatief?

 

Groetjes,

Lieze

 

Hallo

 

dank u voor de snelle reponse! Top!

ja ik vind het vervelend, wil absoluut niet dat ze gaan denken dat ik een malafide persoon ben.

misschien is een kluis Een oplossing.

wat kost het om een kluis te huren?

hoe groot zijn deze? 
Is het verzekerd tegen een bankoverval?(klinkt misschien belachelijk maar je weet nooit)?

kan ik bij eender welk kantoor van paribas een kluis huren?

mvg

 

 

Reputatie 7

Hallo @C1000 

Bedankt voor je vraag!

We kunnen je helaas nooit zeggen of een verrichting als verdacht zal beschouwd worden of niet. Als bank moeten we natuurlijk aandachtig zijn op mogelijke fraude en andere verdachte transacties, maar we kunnen daar op voorhand geen uitspraken over doen. 

 

Wat onze kluizen betreft; bieden we verschillende opties aan met een inhoud van 19,9 dm³ tot 2999,9 dm³. De prijs voor 1 jaar varieert van 70 EUR voor de kleinste kluis, tot 900 EUR voor de grootste.

Niet elk kantoor heeft kluizen en in de kantoren die er wel hebben, zijn niet alle groottes aanwezig of vrij. Het beste dat je kan doen, is ons even bellen op 02 762 60 00 zodat we met jou en de kantoren in je omgeving kunnen bekijken waar er een kluis vrij is.

Bij diefstal of bij schade aan de kluis of kluizenzaal, zal een raming van het verlies worden gemaakt en zal er op basis van eventuele bewijzen gekeken worden naar een vergoeding. Ik kan me ook hierbij jammer genoeg moeilijk uitspreken of je zekerheden geven, omdat dit afhangt van van de situatie, de bewijzen en het onderzoek.

 

Ook belangrijk om te weten: wil je toegang tot de kluizenzaal, dan dien je je steeds op voorhand aan te melden. Wil je dus snel en makkelijk toegang tot je geld, ook buiten de openingsuren van het kantoor, dan is een storting op een zicht- of spaarrekening steeds de makkelijkste oplossing. 

Hey @Aaron Mol,

Bij welke bank probeer je te storten?

Groetjes,
Lieze
Hey @Aaron Mol,

Bij welke bank probeer je te storten?

Groetjes,

De gewone parabas fortis
Hey @Aaron Mol ,

Via een Fortis-automaat die de functie heeft om geld te storten, zou dit geen probleem mogen zijn.
Kreeg je een bepaalde foutmelding te zien?

Groetjes,
Lieze
Hey @Aaron Mol ,

Is het ondertussen wel gelukt?

Groetjes,
Lieze
Ik ben juist geweest en het is gelukt dankjewel.😀

Reageer