Beantwoord

Cheque uit de V.S. op rekening..

• 12 november 2019
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

Badge

Dag mensen,

Ik heb 3.5 weken geleden een cheque ingediend uit citi bank uit de V.S. bij BNP Fortis, er werd mij toen verteld dat het 2 weken in beslag ging nemen, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Hoelang duurt het normaal gezien voor een internationale/niet EU cheque op uw rekening komt?

(Het ging om een grote relatief groot bedrag +200k)

Alvast bedankt voor jullie input.

icon

Beste antwoord van LiezeH 12 november 2019, 15:30

Hey @Miko,

Zoals je zelf aangeeft worden cheques om die reden inderdaad niet veel meer gebruikt. Bijvoorbeeld overschrijvingen kunnen beter opgevolgd worden.

Hopelijk ontvang je het bedrag snel op je rekening!

Groetjes,

Lieze

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik stel voor dat je best contact opneemt met de bank desnoods spring je in uw BNPPF kantoor binnen.

Reputatie 4

Hey @Miko ,

Het lijkt inderdaad wel al lang te duren. Ik raad aan dat je bij je kantoor even navraagt of alles correct is verlopen!

Groetjes,

Lieze

Badge

Net de medewerker aan de lijn gekregen bij wie de cheque was ingediend. Het duurt inderdaad langer dan normaal zegt die. De cheque is niet teruggestuurd naar het kantoor, dus er zijn geen problemen met de cheque.

Voor de rest heeft die geen enkel verklaring over de vertraging ‘die kan gebeuren omdat het politiek onstabiel is met de V.S.’ en daarom nog altijd het geld niet gestort is aan BNP.

Een beetje raar om te horen en op zich een raar oud/antiek systeem waar je totaal geen overzicht op hebt. Het is alsof je een bestelling van aliexpress maakt en niet weet wat en wanneer je iets mag verwachten.

Nog even geduld hebben en hopen dat het probleemloos verloopt zeker..

Reputatie 4

Hey @Miko,

Zoals je zelf aangeeft worden cheques om die reden inderdaad niet veel meer gebruikt. Bijvoorbeeld overschrijvingen kunnen beter opgevolgd worden.

Hopelijk ontvang je het bedrag snel op je rekening!

Groetjes,

Lieze

Reageer