Beantwoord

conversie-tool

  • 31 July 2020
  • 3 reacties
  • 407 Bekeken

Beste,

is het mogelijk een dagelijkse geüpdatete conversieberekenaar op de site te plaatsen, zodat klanten transparant weten hoeveel ze moeten overschrijven in een bepaalde munt (in mijn geval EUR) zodat de ontvanger de gewenste hoeveelheid zal ontvangen (in mijn geval SEK)? Er zijn online veel tools, maar met een Fortis-tool weten we dan hoeveel FORTIS berekent.

Mvg,

Emiel Nachtegael

icon

Beste antwoord van YannickB 3 August 2020, 09:09

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

U bedoelt ongetwijfeld een functie om aan de hand van de actuele wisselkoers bedragen om te zetten van de ene munteenheid naar de andere.

Vooreerst, u kan gewoon overschrijven in SEK (of een andere munt) mits een minimale aanpassing in het programma. Zo zal de bestemmeling steeds het door hem gevraagde bedrag overgeschreven krijgen.

Bovendien, als men _nu_ een overschrijving doorstuurt, dan zal de overschrijving niet _nu_ maar binnen 10 minuten, of binnen een uur, of de volgende  dag enz… uitgevoerd worden, aan de koers van dat moment. En bedenk hierbij dat de wisselkoersen om de haverklap veranderen, ofte ± om de minuut. U vraagt dus naar een blik in de toekomst, wat mij toch een ietsje teveel gevraagd lijkt.

 

Jammer genoeg zijn overschrijvingen in SEK van B naar Z met een administratieve kost, en in EUR van B naar Z theoretisch gratis (hoewel er vast verdoken kosten in de wisselkoers zitten). Daarom betaal ik in dit geval liever een klein beetje meer bij verzending om de wispelturigheid van de wisselkoersen op te vangen. Een glazen bol van Fortis is niet wat we vragen. In de redelijke termijn waarbinnen een bank een Eur overschrijving moet uitvoeren, is deze marge nu ook niet dermate groot dat we ons aan grote verrassingen moeten verwachten. Dit zal des te meer opgaan voor munten als de Deense kroon of de Kroatische kuna die onder het ERMII vallen. Ten slotte hanteren onlinetools een disclaimer. Dat zou Fortis ook kunnen doen. Uiteindelijk zou het gewoon de transparantie naar de klanten ten bate komen. 

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht, Emiel!

Bij overschrijvingen in andere valuta, wordt er via het overschrijvingsformulier al een schatting van de koers gemaakt (op basis van het moment van de invoer). De gehanteerde wisselkoersen kan je ook vinden door bovenaan op Sparen en beleggen en dan op Valuta te klikken.

Ik geef het alvast ook als suggestie voor je door om een raming van de kosten van de overschrijving zelf toe te voegen. 

Mocht je onze tarievenlijst nog niet hebben gevonden, dan kan je via deze link (pagina 15) alvast een overzicht van de verschillende mogelijke kosten vinden: https://www.bnpparibasfortis.be/rsc/contrib/document/1-Website/5-Docserver/BNP/F01400N.pdf

Reageer