Beantwoord

Dagelijkse verrichtingen exporteren naar Excel

  • 10 August 2020
  • 6 reacties
  • 731 Bekeken

  • Deskundige - Niveau 1
  • 3 reacties

Enkele weken geleden werd mij gevraagd om de getallen te exporteren met ‘,’ of met ‘.’ (100,00€ of 100.00€) Ik heb toen verkeerdelijk de komma ‘,’ aangeduid terwijl dit punt formaat moet zijn.  

Nu erkent XLS dit als een letterteken en kan ik geen bewerkingen doen in XLS.  Ik wil dit op ‘punt’ terugzetten.

 

Hoe doe ik dit?

icon

Beste antwoord van Yan 11 August 2020, 10:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Zo voor de vuist weg (heb OOo i.p.v. XLS:

De hele reeks selecteren, dan in het menu of een ondermenu naar “Formaat’ zoeken. Onder formaat dan ‘Getal’ selecteren samen met ‘Angelsaksich-Amerikaans’.

 

Als er dan al een menu ‘formaat’ bestaat in het MS lint dan duidt dit op de grootte.  Als je ‘celeigenschappen’ bedoeld dan heb ik dit natuurlijk al geprobeerd. Met deze info ben ik dus niets.  Ik denk dat het niet op te lossen is vanuit XLS maar dat het formaat van verzenden vanuit PF belangrijk is.

Graag correcte hulp

Reputatie 7

Hallo Yan,

Wanneer je via onze website een CSV-bestand opvraagt, dan krijg je de keuze tussen beide formaten. 

 

Je keuze wordt bewaard in de vorm van een cookie. Als je hier het verkeerde aanduidde, dan kun je de keuze opnieuw beschikbaar maken door de cookies van onze website te verwijderen. 

Kan je me zeggen welke browser je gebruikt? Dan kan ik je de juiste instructies geven.

 

Amai da lijkt al een goeie tip. Ik gebruik Chrome

Joepie OPGELOST !!!:yum:

Reputatie 7

Super :wink: 

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Reageer