Beantwoord

Domicieliering via eigen bank en niet een bank in het land van het vragende bedrijf

• 4 september 2019
  • 2 reacties
  • 289 Bekeken

Total - frankrijk wil dat ik mijn maandelijkse betalingen voor electriciteit in mijn huis in Frankrijk, betaal via een domiciliering op een Franse Bank en niet via een Belgische. Kan zij mij dat wettelijk verbieden binnen een eengemaakt Europa?
icon

Beste antwoord van NickL 4 september 2019, 15:22

Dag @GaJa,

Normaal zou Total je niet kunnen verbieden om je maandelijks facturen te betalen via een Belgische rekening.

Ik neem aan dat er toch een bepaalde reden is waarom zij geen domiciliëring willen plaatsen op een niet-Franse rekening. Daarom raad ik je aan om met Total eens te kijken welke alternatieven zij wel aanvaarden, zonder dat u hiervoor speciaal een rekening zou moeten openen bij een Franse bank.

Hou ons zeker op de hoogte hoe het verder zou verlopen.

Groetjes.
Bekijk origineel

2 reacties

Dag @GaJa,

Normaal zou Total je niet kunnen verbieden om je maandelijks facturen te betalen via een Belgische rekening.

Ik neem aan dat er toch een bepaalde reden is waarom zij geen domiciliëring willen plaatsen op een niet-Franse rekening. Daarom raad ik je aan om met Total eens te kijken welke alternatieven zij wel aanvaarden, zonder dat u hiervoor speciaal een rekening zou moeten openen bij een Franse bank.

Hou ons zeker op de hoogte hoe het verder zou verlopen.

Groetjes.
Zij aanvaarden enkel dat ik het maandelijks zelf stort, of anders via een domiciliëring van een Franse bank. Als Europeaan kan ik mij daar niet bij neerleggen. Zoek een ombudsman waar ik mijn klacht kwijt kan.

Reageer