Beantwoord

Easy Guide Packs

  • 16 October 2023
  • 7 reacties
  • 5593 Bekeken

Ik ontving net een brief voor de overgang van mijn rekening naar de Easy Guide Packs.

Ik zou vanaf januari 2024 ,5,50Euro per maand moeten betalen in plaats van de huidige 3,50 Euro per maand, om inhoudelijk hetzelfde te genieten. Waarom zou ik dat eigenlijk doen?
Men waarschuwt voor frauduleuze mails, wel ik vind dit een frauduleuze brief! Ik wens te behouden wat ik heb, aan dezelfde prijs, dit is al meer dan duur genoeg.

icon

Beste antwoord van LarsD 17 October 2023, 11:41

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4

Hallo @Erwin VN,

Bedankt voor je bericht.

Vanaf 1 januari 2024 kan er omgeschakeld worden naar de nieuwe packs: Easy Guide en Easy Go. De huidige Comfort en Premium Pack worden niet meer aangeboden. 

Via Easy Guide krijg je via onze BNP Paribas Fortis-kantoren een aanspreekpunt om de dagelijkse verrichtingen uit te voeren en kan je op afspraak advies van onze adviseurs-experten krijgen.

Via Easy Go krijg je de postkantoren er bij (dankzij de integratie van Bpost Bank binnen Bnp Paribas Fortis) als aanspreekpunt om je dagelijkse verrichtingen uit te voeren, zonder afspraak en met ruime openingsuren. 

Je kan op onze website een overzicht met een vergelijking tussen de verschillende packs vinden en welke extra diensten je kan gebruiken. 

In de brief heb je een voorstel gekregen voor een pakket, dit op basis van je behoeften. Het gaat wel echter over een voorstel. Je hebt de keuze om voor januari aan te geven dat je een ander pakket verkiest. Je kan trouwens ook nog na januari steeds overschakelen naar een ander pakket.

Je kan deze keuze doorgeven via je profiel in Easy Banking Web en Easy Banking App via de optie “aanbod.”

Ook door beveiligd per telefoon contact te nemen kan je een keuze doorgeven. 

Je belt beveiligd binnen aangemeld vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers).

Je kan de Easy Banking Phone Code activeren in je profiel van Easy Banking Web: 
- Klik op je naam  (rechts bovenaan) en nadien op "instellingen."
- Easy Banking Phone

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Beste LarsD,

Bedankt voor je reactie, maar dit is een herhaling van wat in de brief staat. Ik ben er van overtuigd dat jullie er op rekenen dat het merendeel van de klanten gewoon niet reageren op de brief en dus automatisch vanaf 2024 meer gaan betalen per maand. Van 3,5 euro/m naar 5,5 euro/m, dit is een prijsstijging van bijna 60%!!! Dit staat in schril contrast met de persoonlijke dienstverlening die nauwelijks nog bestaat (in feite een achteruitgang met 60%). Voor een afspraak moet je weken wachten om dan uiteindelijk zelden te bekomen wat je graag zou hebben, soms enkel indien je er extra voor betaalt. En nu moet je zelfs bijkomend betalen om als eerste afspraakpunt een bankkantoor te bekomen!? Alles in online, zo goed als alles moet je zelf doen. Ik ben al klant van toen het nog de Generale Bank was, maar ik ben nog nooit zo slecht geholpen en behandeld als de laatste jaren. Vergeet niet: door de klanten is er een bank kunnen komen, door de klanten is de bank kunnen groeien. Helaas en jammerlijk zijn het nu de klanten  die de bank boven water moeten houden en dient voor alles betaald te worden.

Ik trek hieruit maar één conclusie: Voor nederlands druk 1, om te verwijderen; druk 2. Shame on you BNP-PF!  Ik druk 1,2!

Reputatie 4

Hallo @Erwin VN,

Bedankt voor je feedback. De nieuwe packs brengen inderdaad een verandering maar zoals je zal merken blijven de basiszaken wel hetzelfde: behoud van de zichtrekening, gebruik van de debetkaart(en) en de gratis online toepassingen zoals Easy Banking App en Easy Banking Web. 

De kantoren en het Easy Banking Centre blijven beschikbaar voor vragen, ongeacht voor welk pack je kiest. Het verschil zit vooral in dat Easy Guide opties geeft om verder uit te breiden met bijvoorbeeld extra rekeningen of kaarten en de mogelijkheid geeft voor meer gepersonaliseerd advies te krijgen via onze kantoren.

Ook op vlak van mogelijkheden tot diensten binnen de kantoren breiden we dit ook uit met de nieuwe Bpost bankkantoren met ruime openingsuren zonder afspraak die vanaf 1 januari 2024 ook beschikbaar worden voor onze klanten. Personen die voor Easy Go kiezen zullen deze kantoren dan ook kunnen gebruiken als aanspreekpunt voor vragen.

We raden dus zeker aan om het nieuwe aanbod eens voor jezelf te bekijken om na te gaan op basis van je behoeften welk pack het best bij je past. 

Aarzel zeker niet ons te contacteren als je nog vragen hebt want we helpen je hier graag verder bij. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ook voor mij kan dit niet. Ik heb vroeger, nu en in de toekomst niets te maken met ‘de bank van de post’ (bPost). Dat BNPParibasFortis deze bank overneemt moet niet gebeuren op kosten van de klanten die nu ‘verplicht’ worden om een duurder pack te nemen. In de brief die ik mocht ontvangen staat dat ik in 2024 grais opties heb, maar er is nergens iets te vinden welke opties dit zouden zijn.
Pure bedriegerij.

Reputatie 4

Hallo @MARC4U,

We kunnen enkel een voorstel voor een bepaald pakket geven op basis van hetgeen een persoon al reeds bij ons van diensten gebruikt. We hebben voor personen die nu al het voorstel kregen de mogelijkheid gegeven om een andere keuze dan het voorstel te maken voor 18 november. In januari kan er ook nog gekozen worden voor een ander pakket

Het gaat vooral over dat je nu de keuze kan maken op welke manier je verder je bankzaken wil laten beheren en wat je graag als je eerste aanspreekpunt wil voor vragen of advies.

Om iedereen de kans te geven het nieuwe aanbod te proberen gaan de extra opties die bij elk pakket voor een kost kunnen toegevoegd worden gedurende het volgende jaar gratis zijn. Pas wanneer je kiest het pakket met de extra opties te behouden na 2024 zal je vanaf januari 2025 een extra kost krijgen.

De extra opties verschillen per pakket. Je kan een duidelijk overzicht vinden op onze website: Packs vergelijken | BNP Paribas Fortis.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Die 18 november als afsluitdatum om je keuze online door te geven is ingeveven door eigenbelang, toch? Om de horde van uitstellers voor een voldongen feit te zetten?
Gisteren ging ik op zoek naar de juiste knop binnen ‘aanbod’, zowel in de app als online, maar die was dus al verdwenen. Dan maar bekeken of ik een bericht naar de bank kan sturen via het berichtensysteem, zodat de veiligheid meteen gegarandeerd is, maar blijkbaar kan je enkel berichten ontvangen. Om te mogen bellen moet ik eerst nog een code aanmaken, lees ik hier. Weet je wat, ik loop wel naar m’n kantoor dat enkel op afspraak werkt en glip daar door de deur, zo ben ik vorige keer ook goed geholpen. Maar als ze dan vragen waarom ik de laagste optie wil kiezen zal ik antwoorden ‘omdat je op de post tenminste van 9-17u kan binnenlopen, zonder afspraak’.

Dag @MiKel ,

 

Ik begrijp jouw bezorgdheid omtrent onze nieuwe packs. Het wijzigen van de packs, brengt een heleboel technische aanpasingen met zich mee. Om dit zo vlot mogelijk te laten verlopen, is er gedurende een bepaalde periode geen wijziging mogelijk.

Het voorstel dat je van ons gekregen hebt is niet bindend. Indien je liever van een ander pakket gebruikt maakt, kan je dit gerust wijzigen vanaf 1 januari. Dit kan door contact op te nemen met jouw kantoor of door te bellen met het Easy Banking Centre.
 

Je kan ons beveiligd bellen via jouw app met deze stappen:  "Communicatie" -> "Hulp en contact" -> "Rekeningen en kaarten" -> "Ik vind niet wat ik zoek" -> "Easy Banking Centre bellen".

Je kan dit ook doen door te bellen naar 02 762 60 00. Neem dan zeker je Easy Banking Phone code bij de hand. Zo bel je op een veilige manier naar ons en hebben wij toegang tot jouw persoonlijke bankgegevens. Daardoor kunnen wij jou sneller verder helpen.
 

Ik merk dat persoonlijk en snel bereikbaar advies belangrijk voor jou is. Dan is het Easy Go pakket zeker de juiste optie voor jou en helpen wij jou graag om dit om te zetten vanaf volgend jaar.

 

Groetjes,
Bert

Reageer