Beantwoord

einde huurwaarborgrekening

  • 4 June 2021
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Hallo iedereen,

Op de website kan je lezen dat voor het vrijgeven van de huurwaarborgrekening, beide partijen naar de bank moeten gaan ter ondertekening. In ons geval had de tegenpartij echter reeds het document van het kantoor gekregen. Ik heb reeds contact gehad met de klantenafdeling en zij wisten me te vertellen dan bij “belangrijke klanten” dit document soms wel wordt meegegeven om hen het ongemak te besparen van op kantoor te moeten langsgaan. En dit zonder de tegenpartij te verwittigen. Is er nog al eens iemand dit tegengekomen? Bedankt

icon

Beste antwoord van YannickB 5 June 2021, 08:53

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Bedankt voor je bericht @Ula0808 

De documenten voor de huurwaarborg worden in principe niet meegegeven. Enkel in zeer uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld wanneer een van beide partijen absoluut niet naar kantoor kan komen. De huurwaarborg zal ook niet door ons worden vrijgegeven zonder jouw schriftelijke toestemming.

Als je vermoedt dat er iets niet in orde is of als de andere partij misbruik maakt van het document, dan raad ik je aan om ons zo snel mogelijk te contacteren door ofwel te bellen naar 02 762 60 00 of door ons klachtenformulier in te vullen.

Op die manier kunnen wij alle gegevens opvragen en kunnen we actie ondernemen.

Beste Yannick,

Ik heb reeds een klachtenformulier ingevuld en telefonisch contact gehad op het bovenvermelde nummer. De conclusie was dat, ondanks dat beide partijen perfect naar het kantoor konden gaan ter ondertekening, de tegenpartij voor Uw bank belangrijk genoeg was om het document zo mee te geven zonder ons te verwittigen. Telefonisch is mij gevraagd geweest of ik naast deze huurwaarborgrekening nog klant was en vermits dit niet het geval is, moest ik er maar mee leren leven dat het document getekend was en dat er niets meer aan te doen was. Maar ik ben benadeeld geweest en onder druk gezet en Uw bank had mij nooit in deze positie mogen plaatsen. Ik kan dit dan ook niet gewoon laten rusten.

Reageer