Beantwoord

El Capitan

  • 6 May 2021
  • 5 reacties
  • 104 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Bij het invoeren van een nieuwe begunstigde om een betaling uit te voeren, verdwijnt de bankwebsite ogenblikkelijk  en is enkel nog het gewone normale desktop bureaublad te zien. Geen waarschuwing, geen afmelden, niets.  Heeft er nog iemand dat probleem. De bank zegt dat volgens hen alles normaal is. Heb een Imac OSX El Capitan versie 10.11.6 desktop, browser safari versie 11.1.2 (11605.3.8.1)Moet ik nou een nieuwe computer aanschaffen om nog een betaling te kunnen uitvoeren voor een nieuwe begunstigde? 

icon

Beste antwoord van YannickB 7 May 2021, 09:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als jouw computer niet verouderd is moet je helemaal geen nieuwe computer kopen maar je zit nog met OS X El Capitan en mogelijk is dat besturingssysteem verouderd dus ik raad je aan om uw Mac computer up te graden naar MacOS Big Sur, tezelfdertijd zal Safari ook geüpdatet worden naar versie 14.1.

Als je dat allemaal gedaan hebt dan zou dat dan allemaal in orde moeten zijn zoniet dan moet je de bank contacteren.

Dank voor uw antwoord. Het kan best zijn dat de computer verouderd is want upgraden naar “big sur” is niet mogelijk. Andere websites stellen echter geen probleem. Kan de krant lezen, inloggen op tijdschriften, webwinkels en Paypal gebruiken etc. Dus enkel om een overschrijving te kunnen doen zal ik niet een nieuwe desktop te kopen.  Ik doe ook niet mee met de smartphone-miserie waar je om de drie à vijf jaar een nieuw model moet kopen omdat de oudere software niet meer ondersteund wordt. Idem dito, het is niet omdat de bank deze software niet meer ondersteund dat ik nieuwe ga aankopen.  Is waarschijnlijk slimmer om van bank te veranderen ;-)  thanks anyway.

Reputatie 6
Badge +3

Je mag gerust van bank veranderen maar als het een verouderde software is dan vrees ik dat geen enkele bank die nog zal ondersteunen en is dus veranderen van bank weinig zinvol.

Reputatie 7

Hallo @avi31 

Officieel ondersteunen wij de drie meest recente versies van Safari.

Oudere versies kunnen werken, maar we kunnen het niet garanderen en we zijn jammer genoeg ook beperkt in de ondersteuning die we bij oudere software kunnen geven.

Dat heeft enerzijds te maken met beveiliging. Verouderde software wordt vaak niet meer optimaal ondersteunt door de ontwikkelaars ervan.

Anderzijds kan verouderde software het voor ons ook moeilijk maken om nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bijvoorbeeld omdat bepaalde zaken niet door oudere versies van de software in kwestie ondersteund worden.

Er zijn twee dingen die je kan proberen.

Een browserreset van Safari:

 Voor je dit doet, is het belangrijk om te weten dat als je de cookies verwijderd, je mogelijk ook opnieuw zal moeten aanmelden op websites waarop je je aanmeldgegevens liet bewaren. Op niveau van Easy Banking betekent dat, dat je eenmaal opnieuw je profiel zal moeten aanmaken.

Cookies wissen in Safari:

  • Klik in de linkerbovenhoek van het scherm op het woord Safari (net naast het Apple-logo).
  • Kies voor Wis geschiedenis.
  • Kies om alle geschiedenis te verwijderen en bevestig.
  • Sluit Safari via de knop Stop Safari door opnieuw linksboven op het woord Safari te klikken.


Cache leegmaken in Safari:

  • Klik in de linkerbovenhoek van het scherm op het woord Safari (net naast het Apple-logo).
  • Kies nu voor Voorkeuren en ga naar het tabblad Geavanceerd.
  • Vink onderaan de optie Toon ontwikkelingsmenu in menubalk aan en sluit de voorkeuren.
  • Klik in het menu bovenaan op Ontwikkel.
  • Kies vervolgens voor Leeg caches.
  • Sluit Safari via de knop Stop Safari door opnieuw linksboven op het woord Safari te klikken.

Een andere browser gebruiken. Indien El Capitan dat nog toestaat, kan je Google Chrome of Mozilla Firefox installeren en daarmee aanmelden op Easy Banking. Ik vrees wel dat op termijn meer en meer sites en webapps zullen ophouden met werken als je met een verouderd besturingssysteem werkt. Ook programma’s zoals Google Chrome en Mozilla Firefox zullen op termijn geen updates meer voorzien voor El Capitan.

 

Tot slot raad ik je ook aan om toch te kijken of je het besturingssysteem van je Mac kan updaten. El Capitan is al vrij oud en, bijvoorbeeld, OS X High Sierra kan geïnstalleerd worden op heel wat Macs en Macbooks daterend uit 2009 en 2010. 

Bedankt eenieder voor de antwoorden. Upgraden heeft soms rare consequenties. Bvb Bij het upgraden naar El Capitan werkte plots , een voordien perfect functionerende, canon printer niet meer. Upgraden van de printer was niet meer voorzien door Canon. Dus nieuwe printer.

Heb o.a. Falcon 2000 LX Easy gevlogen en die zijn software is/was nog altijd gestoeld op de windowsXP- Professional die nog altijd zijn maandelijkse updates krijgt. Er zijn wel dus meerdere kanten aan al die upgrades.  Cheers.

Reageer