Beantwoord

EPC SEPA gestandaardiseerde qr-codes werken niet

• 3 april 2020
  • 6 reacties
  • 837 Bekeken

Waarom kan ik met de fortis-app of payconiq by bancontact app geen gestandaardiseerde qr-codes scannen om te betalen?

icon

Beste antwoord van YannickB 3 april 2020, 20:28

Hallo Kriboogh,

In Easy Banking bestaat die functie nog niet, maar ik geef het alvast wel als suggestie voor je door. Over de Payconiq by Bancontact-app kan ik me helaas niet uitspreken, want dat is geen app van ons.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Kriboogh,

In Easy Banking bestaat die functie nog niet, maar ik geef het alvast wel als suggestie voor je door. Over de Payconiq by Bancontact-app kan ik me helaas niet uitspreken, want dat is geen app van ons.

Is er al enige vooruitgang om SEPA EPC QR codes compatibel te maken met de easy banking app? Andere banken zoals Belfius en KBC aanvaarden dit al een hele tijd.

Het implementeren van deze Europese standaard zou onze verenigingen een hele stap vooruit helpen om betalingsaanvragen naar leden te sturen zonder meerkosten.

Reputatie 5

Hey@Sam.jako ,

Ik heb hier nog geen nieuws van gehoord. Ik geef je feedback nogmaals door. Als ik hier concretere informatie over ontvang, laat ik het je meteen weten!

Groetjes,

Lieze

Dag @LiezeH ,

Zijn er nog vooruitzichten voor de implementatie van EPC QR codes in de app?
De programmeurs van BNP Paribas zouden hiermee alle Vlaamse verenigingen heel erg blij maken. Een gratis en eenvoudige manier om geld te innen bij de leden, net zoals de andere grootbanken van Belgie al geruime tijd ondersteunen.

Bedankt,

Sam

Reputatie 7

Hallo @Sam.jako 

We bekijken momenteel of we deze functie toe kunnen voegen aan onze app. Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen bezorgen.

Ook van hieruit de warme oproep om EPC QR codes te ondersteunen vanuit de Easy Banking App.

Deze gestandardiseerde, vendor-onafhankelijke en gratis betalingsmethode is een zegen voor vele toepassingen van contactloze betalingen zonder speciale hardware.

Reageer