Beantwoord

europese overschrijving

• 9 september 2019
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Hallo, ik probeer een overschrijving te verrichten naar een Nederlandse firma , maar krijg telkens foutmelding. Had toevallig deze week ook probleem bij instellen doorlopende opdracht en na contact opgenomen te hebben met helpdesk bleek dit te gaan om het feit dat dat je twee nullen moet toevoegen bij de controle aan je bedrag. Dus mijn bedrag is 18,95 mijn bakje heeft aan dat ik 1895 moet intikken, maar ik moet eigenlijk 189500 intikken . Kan dit het probleem zijn ? Durf dit toch niet op eigen houtje doen, want stel dat er dan 1895 euro van mijn rekening gaat ? Met vriendelijke groetenAnuschka
icon

Beste antwoord van KathyM 9 september 2019, 11:58

Hoi @noesch,

Je moet enkel de 00 toevoegen als er geen cijfers na de komma zijn. Dus als je bijvoorbeeld 18 euro moet overschrijven moet je op de kaartlezer bij het bedrag 1800 zetten. Als je 18,95 euro moet overschrijven, moet je gewoon 1895 ingeven en niet 189500. Die 2 nullen zijn omdat de kaartlezer geen komma heeft en standaard de laatste 2 cijfers die je ingeeft bij het bedrag ziet als de cijfers na de komma. Als je dus enkel 18 invult en niet 1800, denkt de kaartlezer dat je 0,18 probeert over te schrijven, wat dan niet overeenkomt met het bedrag dat je op de applicatie op computer hebt ingegeven.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is?

Groetjes
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Hoi @noesch,

Je moet enkel de 00 toevoegen als er geen cijfers na de komma zijn. Dus als je bijvoorbeeld 18 euro moet overschrijven moet je op de kaartlezer bij het bedrag 1800 zetten. Als je 18,95 euro moet overschrijven, moet je gewoon 1895 ingeven en niet 189500. Die 2 nullen zijn omdat de kaartlezer geen komma heeft en standaard de laatste 2 cijfers die je ingeeft bij het bedrag ziet als de cijfers na de komma. Als je dus enkel 18 invult en niet 1800, denkt de kaartlezer dat je 0,18 probeert over te schrijven, wat dan niet overeenkomt met het bedrag dat je op de applicatie op computer hebt ingegeven.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is?

Groetjes

Reageer