Beantwoord

Extra informatie over uitgaande betaling

  • 14 October 2020
  • 2 reacties
  • 286 Bekeken

Goeiedag

 

Er is een relatief grote betaling overgeschreven via mijn debetkaart waar ik niet zeker van ben of ik ze wel uitgevoerd heb. De enige referentie qua naam is “CCV DAP GE [naam stad]”. Hoe kan ik meer info krijgen? Weten jullie meer over de ontvanger? 

 

Andere info nodig? Bankreferentie, valutadatum? Er staat geen rekeningnr van de ontvanger op.

icon

Beste antwoord van YannickB 15 October 2020, 09:04

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2

Er is een relatief grote betaling overgeschreven via mijn debetkaart.

U bedoelt warschijnlijk wel dat er een relatief groot bedrag van uw rekening werd afgeschreven (300 euro?).

Op het eerste zicht ziet het er naar uit dat u in de val bent getrapt van oplichters. Als u zou hebben geantwoord op een sms waarin gevraagd werd uw rekening “te bevestigen” middels kaartlezer, ja, dan bent u het even en zoveeelste slachtoffer.

Enfin, het enige wat er hoe dan ook opzit als “men niet zeker is enz ...” bestaat erin via cardstop de bewuste kaart te laten blokkeren. En niet te wachten tot morgen maar vannacht nog te handelen.

Dit geldt zowel voor debetkaarten als krediekaarten.

 

Reputatie 7

Hallo @TuurH 

CCV is een bedrijf dat instaat voor de verwerking van online betalingen bij, onder andere, webshops. Als je je dat bedrag niet kan herinneren en je ook in je mails geen factuur kan terugvinden, dan dien je zoals @Krisje zei zo snel mogelijk je debetkaart te laten blokkeren door Card Stop te bellen via 078 170 170.

Je kan ook telefonisch bij ons terecht om je rekeningen en transacties na te laten kijken via 02 762 60 00. 

Als het effectief om fraude gaat, dan dien je ook aangifte te doen bij de politie. 

Reageer