Beantwoord

Fraude op overschrijving

  • 29 September 2021
  • 1 reactie
  • 527 Bekeken

Beste meneer/mevrouw

 

Ik heb gisteren een iPhone gezien op  Facebook Marketplace voor een goede prijs.  Ik moest een instant-voorschot betalen zij hij, want zo werkde het . En nadat ik dat gedaan had was hij voor een tijdje weg en kwam hij terug, hij heeft zijn excuses aangeboden. En dan heb ik niks meer gehoord van hem.  Hij reageert niet meer. Ik besefde pas later dat hij nep fotos en ticketbonnen en garantiedocumenten had gebruikt.

 

Ik heb zijn IBAN opgezocht en hij heeft een Belfius bank rekening. Ik heb genoeg bewijs dat hij fraude heeft gepleegd. Ik heb een Visa Debit gebruikt van fortis.

 

Is er een manier om mijm bedrag van €150 terug te krijgen? Want dat kwam van mijn studentenjob waarvoor ik hard heb gewerkt.

 

Met Vriendelijke Groeten

icon

Beste antwoord van YannickB 29 September 2021, 10:07

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Dag Abdullah,

Als je aan deze persoon kaartgegevens hebt doorgegeven of indien je een link kreeg die je nadien vroeg om kaartgegevens in te vullen, dan dien je eerst en vooral je debetkaart zo snel mogelijk te laten blokkeren door te bellen naar Card Stop via 078 170 170.

Nadien dien je aangifte te doen bij de politie. Eens je van hen een PV hebt gekregen, raad ik je aan om ons te bellen via ‘Communicatie’ onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00 zodat we ook langs onze kant een onderzoek kunnen opstarten. 

Wanneer je ons belt kunnen we ook jouw kaart vervangen.

Reageer