Beantwoord

Geblokkeerde zichtrekening

  • 27 November 2020
  • 9 reacties
  • 1811 Bekeken

Beste, 

Sinds 19 november is mijn zichtrekening geblokkeerd. Van zodra ik dat has gemerkt ben ik ermee bezig. De 1e 3 dagen, na meer dan 20 euro extra opgebeld te hebben, hebk ze aan de lijn gekregen en zeiden ze dat dat kwam omdat ik 48u in plus moest staan. Na die 48u nog steeds niks. Na weer 3 dagen bellen en 30 euro verspilt te hebbe door in wacht te staan ze ad lijn gekregen en deze keer zeiden ze dat het probleem niet lag aan negatief saldo maar omdat er voor hun een verdachte betaling is gebeurd en ze mij betichten van fraude. Het gaat om het bedrag van 500 euro die op mijn rekening is gestort zonder mededeling en van een andere bank/rekening die anders nooit geld overmaakt op mijn zichtrekening. Nu is het zo dat die persoon in de loop van een jaar geld had geleend van mij, en door een meevaller aan zijn kant heeft die mij het ganse bedrag in 1x gestort. Iets waar ik blij mee ben, eindelijk n'a al die tijd mijn geleend geld terug want dat zijn mijn spaarcenten. Nu blijkt dat er een onderzoek gestart is en ik weet niet hoelang het ga duren eer mijn zichtrekening gedeblokkeerd wordt. Ik ben al sinds mijn 16e bij fortis.. Ik heb nog nooit problemen gehad of verdachte dingen gedaan en vind dit niet kunnen.

 

Kunnen jullie mij zeggen hoelang het nog ga duren?

Ik moet nu mijn loon, kindergeld en alimentatie laten storten op mijn oudste dochter haar zichtrekening anders kan ik niks betalen. 

Mvg 

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 27 November 2020, 15:42

Bekijk origineel

9 reacties

Hey @Cindy357 ,

Heb je een bewijs van dit geleende bedrag? Eventueel een bericht, mail of contract dat je hebt van deze persoon over de lening die je hebt geregeld of een uittreksel van de overschrijving die je naar de persoon had gedaan hiervoor.

Ik denk dat je dit best bezorgt aan de fraudedienst zodat je het tegendeel kan bewijzen en zij hier verder mee aan de slag kunnen.

Ik heb helaas geen termijn waarbinnen dit in orde zal zijn. Dit is afhankelijk van de situatie en eventueel de andere bank waar we mee samenwerken.

Groetjes,

Lieze

 

 

Ik denk dat je dit best bezorgt aan de fraudedienst zodat je het tegendeel kan bewijzen en zij hier verder mee aan de slag kunnen.

Het is toch aan jullie om te bewijzen dat het om fraude zou gaan! Van de omgekeerde wereld gesproken.

Hey @Proximussen ,

Daar is de fraudedienst uiteraard mee bezig. Maar als je het proces wilt versnellen, kan het helpen om ons tegenbewijs te bezorgen.

Groetjes,

Lieze

. Het gaat om het bedrag van 500 euro die op mijn rekening is gestort zonder mededeling en van een andere bank/rekening die anders nooit geld overmaakt op mijn zichtrekening.

 

U zou dit beter aan de ombudsman/-vtouw voorleggen, want het gaat hier om je reinste willekeur.

Hey @Cindy357 ,

Heb je een bewijs van dit geleende bedrag? Eventueel een bericht, mail of contract dat je hebt van deze persoon over de lening die je hebt geregeld of een uittreksel van de overschrijving die je naar de persoon had gedaan hiervoor.

Ik denk dat je dit best bezorgt aan de fraudedienst zodat je het tegendeel kan bewijzen en zij hier verder mee aan de slag kunnen.

Ik heb helaas geen termijn waarbinnen dit in orde zal zijn. Dit is afhankelijk van de situatie en eventueel de andere bank waar we mee samenwerken.

Groetjes,

Lieze

 

 

Ja ik heb enkele bewijzen maar niet vh ganse bedrag, we spreken over een lening die afgelopen jaar is gedaan. Niettemin zomaar een rekening blokkeren omwille van een bedrag dat gestort word door een ander is je reinste zever! Als ik fraude zou wille plegen zou ik wel slimmer geweest zijn dan het op mijn belangrijkste rekening te Laren storten en dit is een 1malig iets in meer dan 20 jaar dat ik klant ben. Behandelen jullie zo jullie trouwste en langste klanten?? Dan overweeg ik serieus om over te stappen van bank! 

Hey @Proximussen ,

Daar is de fraudedienst uiteraard mee bezig. Maar als je het proces wilt versnellen, kan het helpen om ons tegenbewijs te bezorgen.

Groetjes,

Lieze

En hoe kan ik die dienst bereiken? Ik wil dit asap doen

. Het gaat om het bedrag van 500 euro die op mijn rekening is gestort zonder mededeling en van een andere bank/rekening die anders nooit geld overmaakt op mijn zichtrekening.

 

U zou dit beter aan de ombudsman/-vtouw voorleggen, want het gaat hier om je reinste willekeur.

Hoezo ombuds man/vrouw en hoe doe ik dat? Alle hulp en info zijn welkom want als ik moet wachten op mijn bank om mij te helpen word ik zodanig aan het lijntje gehouden, ben ik 50 euro kwijt aan bellen en word ik nog niks verder geholpen en mogelijk zal ik mss mijn huis uitgezet worden doordat ik geen rekeningen kan betalen. (ik overdrijf mss een beetje met uit huis zetting maar tegenwoordig kunt ge v niks op aan, zie maar naar mijn bank 😒) ik ben alleenstaande moeder van 3 zonder hulp netwerk en ik kan mij echt geen problemen veroorloven. Ik heb al ettelijke afbetalingen staan die nu niet betaald gaan worden door die blokkering. 

. Het gaat om het bedrag van 500 euro die op mijn rekening is gestort zonder mededeling en van een andere bank/rekening die anders nooit geld overmaakt op mijn zichtrekening.

 

U zou dit beter aan de ombudsman/-vtouw voorleggen, want het gaat hier om je reinste willekeur.

Hoezo ombuds man/vrouw en hoe doe ik dat

Zoek via google.be naar ombudsman “banken” en/of ombudsman BNP, en/of ombudsman diensten en openbare diensten. U komt dan voor elk van de mogelijkheden op een webstek terecht waar u de klacht indienen kan.

Het werken via een ombudsdienst is belangrijk, want eender welke zal u helpen bij het vorderen van de schadevergoeding. In uw geval zal de schadevergoeding iets zijn  in de aard van 50 euro + kosten voor de verloren tijd, + algemene kosten + eventueel andere zaken. Jammer genoeg kan ik hier niet verder op  ingaan, want tegenstribbelende klanten verbannen is iets waar men bij BNP zeer vaardig in is.

Cindy357 schreef:

ik ben alleenstaande moeder van 3 zonder hulp netwerk en ik kan mij echt geen problemen veroorloven.

Kan uw dochter niet wat helpen bij het zoekwerk op Google? Is toch een makkie voor de jeugd van vandaag...

Hey @Cindy357 ,

Je neemt hiervoor best telefonisch contact op zodat mijn collega’s voor je kunnen bekijken hoe je deze bewijzen het vlotste kan bezorgen.

Groetjes,

Lieze

Reageer