Beantwoord

Geen rekeningen die geschikt zijn voor overschrijving

  • 4 November 2020
  • 6 reacties
  • 736 Bekeken

Beste allen,

 

Ik kan geen overschrijvingen uitvoeren. Ik krijg de melding: u hebt geen rekeningen die geschikt zijn om overschrijvingen uit te voeren. 
 

Waarom kan ik geen overschrijvingen uitvoeren? 
 

Zie voorbeeld in de bijlage. 

 

icon

Beste antwoord van Krisje 5 November 2020, 02:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Beste allen,

Ik kan geen overschrijvingen uitvoeren. Ik krijg de melding: u hebt geen rekeningen die geschikt zijn om overschrijvingen uit te voeren. Waarom kan ik geen overschrijvingen uitvoeren

Helaas bent u niet de enige die dergelijke avonturen geconfronteerd wordt, zie

https://nl.community.bnpparibasfortis.be/rekeningen-overschrijvingen-58/overschrijvingen-4027

Tenzij de notabelen intussen al iets meer weten zal er niets anders opzitten dan uw telecommaatschappij wat extra centjes te gunnen, lees te bellen naar het fameuze nummer

027626000

Sterkte!

Super bedankt Krisje!

Een update. Ik heb gebeld en mij wordt verteld dat ik langs kantoor moet gaan om mijn identiteitsgegevens te updaten. 
 

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Volgens de medewerker worden de gegevens van ‘buitenlandse burgers’ om de tijd bijgewerkt. Ik heb mijn bankrekening nota bene in juni 2020 geopend en in november wordt er een controle uitgevoerd?

Tevens vind ik het schandalig dat de BNP absoluut niet de moeite neemt om even een bericht in de Easy Banking App te sturen met een mededeling dat er een jaarlijkse controle plaats vindt en dat ik voor een bepaalde datum een afspraak moet maken om mijn identiteitsgegevens bij te werken op kantoor, ter voorkoming van een blokkade. Misschien een idee? Maar nee, ze maken het je zonder te melden onmogelijk om geld over te maken en je moet maar uitzoeken hoe aan je geld komt. 

Ik zit nu in het buitenland en kan niet weg omdat ik niet aan mijn geld kan komen. We zitten midden in een pandemie en wil ook het op en neer reizen voorkomen. 

Zelf ben ik Nederlandse en woon ik vanwege werk in België. Ik heb nog nooit zo een slechte service meegemaakt bij de ING of ABN AMRO in Nederland. Ik waardeer mijn Nederlandse banken nu echt meer. 
 

Dit is voor mij de druppel. Ik was al niet tevreden net de langzame verwerking van overschrijvingen, het feit dat mijn betalingen niet direct van mijn account worden afgeschreven en de altijd niet goed werkende app. Rest voor mij niets anders dan de rekening af te sluiten, nadat dit is opgelost. 

Wat een belachelijke gang van zaken. 
 

 

Reputatie 2

Tevens vind ik het schandalig dat de BNP absoluut niet de moeite neemt om even een bericht in de Easy Banking App te sturen

Wat een belachelijke gang van zaken.

 

Tsja, als schoolvoorbeeld van klantonvriendelijkheid kan dit wel tellen.

Tussen haakjes, BNP is een Franse bank. De benaming ‘-Fortis’ werd aan BNP geplakt gewoon om de Belgskes wat te misleiden.

Inderdaad! Het is te merken dat het een Franse bank is. Wel fijn dat ik in ieder geval van u antwoord heb gekregen. Dat waardeer ik enorm. 
 

Het is inmiddels zo ver gekomen dat ik een klacht heb ingediend bij de Ombudsman en een rekening heb geopend bij een andere bank. Heel erg jammer dit. 

Reputatie 7

Hallo @Claudia1706 

Het spijt me oprecht om te horen dat je niet op de hoogte was dat je identiteitsgegevens bij ons bijgewerkt moesten worden.

Ik geef dit ook intern door zodat we daarover in de toekomst beter kunnen communiceren.

Drie jaar later is dit nog steeds een probleem.  Zonder enige waarschuwing kan ik plots geen overschrijving meer maken van mij “gewone zichtrekening”.

Reageer