Beantwoord

Geld opnemen van effecten rekening

  • 5 April 2020
  • 1 reactie
  • 7568 Bekeken

Hoi ik zoek een antwoord op hoe ik geld van mijn effecten rekening naar mijn gewone rekening langs de computer of easy banking app

icon

Beste antwoord van YannickB 6 April 2020, 08:39

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Maxis,

Op je effectenrekening staan beursgenoteerde producten zoals bijvoorbeeld aandelen en fondsen. Je dient die producten eerst te verkopen/verhandelen alvorens het geld beschikbaar is. Als je daar niet vertrouwd mee bent, dan nodig ik je uit om ons te bellen via 02 433 41 34.

Heb je een contract Easy Investment Advice of Priority Banking Exclusive, dan raad ik je aan om je persoonlijk adviseur te contacteren.

Wil je het toch zelf doen via Easy Banking, dan kan dat zo:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik in het linkermenu op Beleggingen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik op de effectenrekening waarop het effect bewaard wordt.
  • Klik op de naam van het effect.
  • Druk onderaan op Verkopen (aandelen) of op Terugbetalen (fondsen).

Voor aandelen: 

  • voer het aantal in dat je wilt verkopen, kies het type order en geef op basis daarvan een koers op. Dit is het bedrag waarvoor je een aandeel wilt verkopen. Meer info over de verschillende types orders kan je hier vinden.
  • Kies de rekening waarop de uitbetaling moet gebeuren..
  • Klik op Nu versturen.
  • Overloop de kosten, lees alle wettelijke informatie en bevestig dat je ervan hebt kennisgenomen.
  • Volg tot slot de stappen met je debetkaart en kaartlezer en klik op Bevestigen.
  • Je verkooporder wordt nu verzonden naar de beurs waarop het aandeel genoteerd staat. Het zal tijdens de openingsuren van die beurs uitgevoerd worden van zodra aan de door jou ingevoerde koers voldaan kan worden.

Voor fondsen:

  • Als je het geld op je rekening wilt laten storten, kies dan om uit het fonds te stappen zonder een ander fonds te onderschrijven.
  • Geef het aantal deelbewijzen van het fonds dat je wilt laten terugbetalen of geef een nominaal bedrag op.
  • Kies de te crediteren rekening waarop de terugbetaling moet gebeuren.
  • Klik op Nu versturen.
  • Overloop de kosten, lees alle wettelijke informatie en bevestig dat je ervan hebt kennisgenomen.
  • Volg tot slot de stappen met je debetkaart en kaartlezer en klik op Bevestigen.
  • De aanvraag tot terugbetaling wordt nu verzonden naar de beurs. Afhankelijk van het fonds kan het enkele bankwerkdagen duren voor het geld op je rekening staat.

Reageer