Beantwoord

Geld overgeschreven op afgesloten rekening

• 9 september 2019
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

Onlangs heeft een instelling mij geld dat ze mij nog terugmoesten gestort, ze hebben dit echter gedaan op mijn rekening die al meer dan 3 jaar is afgesloten. Ik heb dit aan hun laten weten en zij zeggen dat zij het geld nog niet terug gekregen hebben, wat zou moeten gebeuren bij een afgesloten rekening. Hun storting is gebeurd op 28 augustus.

Mijn vraag is tweeledig:

1) kan het zijn dat een afgesloten rekeningnummer na een bepaalde tijd aan iemand anders gegeven wordt? Of zijn deze steeds uniek?
2) Zo nee: hoe lang duurt het voor het geld teruggaat naar zender igv een afgesloten rekening?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord van Dakota B 9 september 2019, 15:55

Heej Carocal,

Een afgesloten rekeningnummer blijft uniek en zal dus niet doorgegeven worden aan iemand anders na een bepaalde tijd. Het kan echter wel wat tijd in beslag nemen vooral eer het geld wordt terug gestort naar de verzender hier van, wegens het bedrag verschillende malen wordt aangeboden op een rekening vooral eer deze terug vertrekt naar de verzender. Moest deze volgende week nog niet terug zijn gekomen naar de verzender, dan mag je ons steeds telefonisch contacteren, zodat we dit even voor je kunnen uitzoeken waardoor dit zolang duurt.

Groetjes, Dakota
Bekijk origineel

1 reactie

Heej Carocal,

Een afgesloten rekeningnummer blijft uniek en zal dus niet doorgegeven worden aan iemand anders na een bepaalde tijd. Het kan echter wel wat tijd in beslag nemen vooral eer het geld wordt terug gestort naar de verzender hier van, wegens het bedrag verschillende malen wordt aangeboden op een rekening vooral eer deze terug vertrekt naar de verzender. Moest deze volgende week nog niet terug zijn gekomen naar de verzender, dan mag je ons steeds telefonisch contacteren, zodat we dit even voor je kunnen uitzoeken waardoor dit zolang duurt.

Groetjes, Dakota

Reageer