Beantwoord

Geld overschrijven van spaarrekening naar zichtrekening

  • 10 May 2020
  • 6 reacties
  • 13477 Bekeken

Als ik geld van onze spaarrekening wil overschrijven naar onze zichtrekening, krijg ik de melding dat ik niet vanaf de spaarrekening kan betalen en een andere rekening moet selecteren.

Werkt niet in de app en ook niet bij Fortis online.

Hoe kan ik dit wel doen?

 

 

icon

Beste antwoord van Anonymous 11 May 2020, 08:51

Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

6 reacties

Hey @Kevinaudiau ,

 

Ik deel je even de reglementering mee voor overschrijvingen vanaf de spaarrekening.

Dit mag naar:

  • standaard: een zichtrekening op dezelfde naam
  • indien gehuwd of wettelijke samenwonend (wat bekend is in ons systeem): naar een spaarrekening op naam van een van beide of een gemeenschappelijke spaar- of zichtrekening
  • indien tussen ouder en kind: 
    • van spaarrekening van kind naar spaarrekening van beide of één van ouders
    • van gemeenschappelijke spaarrekening van ouder naar spaarrekening van kind

Naar een spaarrekening kan je altijd overschrijven (als dit binnen de limiet van de spaarrekening valt).

Valt je overschrijving binnen deze reglementering?

 

Groetjes,

Lieze

Beste, 

Zichtrekening en spaarrekening staan op dezelfde 2 namen.

Heb juist nog eens geprobeerd en er komt bovenaan een rode balk dat de rekening van opdrachtgever geen spaarrekening mag zijn.

Mvg,

Audiau kevin 

Hey @Kevinaudiau ,

Zou het kunnen dat je bij het openen van deze spaarrekening hebt aangegeven dat hier een verzet op wordt gezet waardoor je hiervan niet zelf kan overschrijven?

Ik raad je aan om hiervoor telefonisch contact op te nemen via je Easy Banking App.

 

Groetjes,

Lieze

ik heb geen easy banking. heb enkel spaarrekening bij uw bank. ik had ook, graag, geld overgeschreven naar andere rekening. kan u mij helpen. indien dit niet, zou kunnen dat had ik graag geweten hoeveel geld ik per keer kan afhalen van mijn spaarrekening. 

kunt u mij dit laten weten ?

M.v.g.

 

Martine Lapère 

Reputatie 7

Hallo @lapere martine ,

Als je enkel een spaarrekening hebt, dan is het jammer genoeg niet mogelijk om zelf over te schrijven naar een andere rekening bij een andere bank. Dat komt omdat in België een wetgeving geldt die het enkel toelaat om vanaf spaarrekeningen over te schrijven naar zichtrekeningen op dezelfde naam en bij dezelfde bank.

Ook geld afhalen via een automaat kan enkel als je een debetkaart hebt. Die kunnen dan weer enkel aangemaakt worden als je een zichtrekening hebt.

Je kan in dit geval best een afspraak met je kantoor maken. Dat kan via onze site of door ons Easy Banking Centre te bellen via 02 762 60 00.

Yannick B schrijft “Ook geld afhalen via een automaat kan enkel als je een debetkaart hebt. Die kunnen dan weer enkel aangemaakt worden als je een zichtrekening hebt.’  het lijkt me niet juist wat gij schrijft

voor  iemand  die geen zichtrekening maar alleen spaarrekening heeft  bestaat wel een (bank)kaart waar jij geld kan afhalen bij bankautomaten van BNPfortis, bij betaling van mijn pensioensparen heb ik een kaart gekregen om te kunnen mijn geld afhalen ondanks dat ik geen zichtrekening heb.