Beantwoord

getrouwheidspremie

• 1 juli 2019
  • 7 reacties
  • 353 Bekeken

Reputatie 1
Hoe zie ik dat de getrouwheidspremie verworven is op een spaarrekening ? Bij andere banken bestaat een tool die haarfijn de berekening maakt.
Ik heb het gevoel dat BNP dit met een bepaalde bedoeling angstvallig vermijdt.
Met een telefoon app zie ik bijlage niet de verrichtingen van het ganse jaar.
icon

Beste antwoord van YannickB 2 juli 2019, 11:16

Dag Ava4ever,

In Easy Banking App bestaat die tool inderdaad nog niet, maar je kan wel een gedetailleerd overzicht van je verworven interesten en van die dat je zal ontvangen, bekijken via onze website.

Dat doe je zo:
  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik rechts van een spaarrekening op de horizontale strepen en kies Raadpleging van de interesten.
  • Hier kan je per periode en per type interest de uitbetaalde bedragen raadplegen.
  • Door re klikken op Raming van de premies te verwerven na *DATUM*, kan je ook een schatting van de volgende interesten opvragen.
Ik heb zelf geen toegang tot je rekeningen, maar een mogelijke reden dat de ene rekening wel getrouwheidspremie ontving en de andere niet, is dat getrouwheidspremies sinds enkele jaren per kwartaal uitbetaald worden. En dat op basis van het moment waarop je op de spaarrekening gestort hebt.

De vier uitbetalingsmomenten zijn 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

Een voorbeeld:
Stel, je stortte op 5 januari 2019 1.000 EUR op je spaarrekening en je laat dat geld 12 maanden staan, dan heb je vanaf 5 januari 2020 recht op je getrouwheidspremie.

Op 8 augustus 2019 schrijf je nog eens 2.000 EUR over naar de spaarrekening en ook dat geld raak je niet aan. 12 maanden later, 8 augustus 2020, heb je ook voor dit bedrag recht op getrouwheidspremie.

Het geld ontvang je vervolgens steeds op het eerstvolgende uitbetalingsmoment. In dit voorbeeld is dat respectievelijk 1 april 2020 en 1 oktober 2020.

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Fijne dag nog!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Ik heb dit al is gemeld bij mijn contactpersoon, maar zonder resultaat
Reputatie 1
Echt bizar, spaarrekening. Met klein bedrag wel getrouwheid op 1-7. Op de andere met groter bedrag noppes op 1-7. Hier wil ik het fijne van weten BNP.
Reputatie 6
Dag Ava4ever,

In Easy Banking App bestaat die tool inderdaad nog niet, maar je kan wel een gedetailleerd overzicht van je verworven interesten en van die dat je zal ontvangen, bekijken via onze website.

Dat doe je zo:
  • Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be.
  • Klik rechts van een spaarrekening op de horizontale strepen en kies Raadpleging van de interesten.
  • Hier kan je per periode en per type interest de uitbetaalde bedragen raadplegen.
  • Door re klikken op Raming van de premies te verwerven na *DATUM*, kan je ook een schatting van de volgende interesten opvragen.
Ik heb zelf geen toegang tot je rekeningen, maar een mogelijke reden dat de ene rekening wel getrouwheidspremie ontving en de andere niet, is dat getrouwheidspremies sinds enkele jaren per kwartaal uitbetaald worden. En dat op basis van het moment waarop je op de spaarrekening gestort hebt.

De vier uitbetalingsmomenten zijn 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.

Een voorbeeld:
Stel, je stortte op 5 januari 2019 1.000 EUR op je spaarrekening en je laat dat geld 12 maanden staan, dan heb je vanaf 5 januari 2020 recht op je getrouwheidspremie.

Op 8 augustus 2019 schrijf je nog eens 2.000 EUR over naar de spaarrekening en ook dat geld raak je niet aan. 12 maanden later, 8 augustus 2020, heb je ook voor dit bedrag recht op getrouwheidspremie.

Het geld ontvang je vervolgens steeds op het eerstvolgende uitbetalingsmoment. In dit voorbeeld is dat respectievelijk 1 april 2020 en 1 oktober 2020.

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Fijne dag nog!
Reputatie 1
Getrouwheidspremie wordt toch trimestrieel gestort dacht ik. Dus tot heden 1 juli noppes. Er heeft sinds lang 200k permanent blijven staan. Graag een verklaring.
Reputatie 6
@ava4ever Klopt, een trimester en een kwartaal zijn hetzelfde. Een exacte verklaring kan ik je hier vrees ik moeilijk geven, want via de Community heb ik geen enkel zicht op jouw rekeningen bij onze bank.

Wat zie je terug als je de stappen in Easy Banking Web volgt? Krijg je de voorgaande en de volgende uitbetalingsmomenten te zien? Als je erop klikt krijg je steeds een volledig detail van elke storting die je deed, de rente die je voor die storting zal krijgen en de totale interest die je mag verwachten.

Concreet geldt dat als er destijds op je spaarrekening gestort werd in:
  • januari, februari of maart: storting van getrouwheidspremie op 1 april het jaar nadien.
  • april, mei of juni: storting van getrouwheidspremie op 1 juli het jaar nadien.
  • juli, augustus of september: storting van getrouwheidspremie op 1 oktober het jaar nadien.
  • oktober, november of december: storting van getrouwheidspremie op 1 januari het tweede kalenderjaar nadien.
Die stortingen blijven elk jaar op dezelfde momenten plaatsvinden. Het is dus niet zo dat je bijvoorbeeld na twee jaar per trimester een vierde van je totale getrouwheidspremie uitbetaald krijgt. De twaalf maanden beginnen steeds opnieuw te tellen.

De berekening zal ook altijd in jouw voordeel gebeuren. Daarmee bedoel ik dat stel dat je geld van je spaarrekening afhaalt, onze systemen automatisch berekenen van welke 'stortingen' we dat geld moeten nemen zodat jij een maximum aan interest behoudt. Als je wilt, kan je ook altijd zelf een afname simuleren via Easy Banking Web.

Wil je liever dat een van onze adviseurs je interesten met jou overloopt, dan ben je alvast ook steeds welkom bij ons Easy Banking Centre. Je kan hen bereiken via 02 762 60 00 van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.
Reputatie 1
Oké bedankt wist ik niet.
Reputatie 1
Het zou echter fijn zijn als je een calculator rente berekening kon toevoegen aan de app easy banking.
Vermits je de verrichtingen van een gans jaar niet kan raadplegen in deze app. Is het moeilijk te beoordelen wanneer de getrouwheid juist verworven is.
Misschien is het wel mogelijk via web banking.

Reageer