Beantwoord

geweigerde verrichting

• 11 april 2019
  • 3 reacties
  • 523 Bekeken

op 7 april kreeg ik in mijn berichten te zien dat een rekening geweigerd werd.
Maar nergens kan ik zien wat er precies geweigerd werd.
Niet bij mijn zichtrekening en ook niet bij berichten.
Waar zou ik dit nog kunnen zien?

Mvg

Tine
icon

Beste antwoord van YannickB 12 april 2019, 13:48

Hallo tineVDA,

Je geweigerde verrichtingen vind je zowel op onze site als in onze app terug door te klikken op je rekeningnummer en dan bovenaan te kiezen voor Geweigerde verrichtingen.

Zie je die optie niet of is ze leeg, dan wil dat zeggen dat er de laatste twee maanden geen geweigerde verrichtingen zijn geweest.

Het kan ook gaan om een internationale overschrijving (buiten Europa en/of in een andere munt dan EUR). Die moeten nog manueel door de bank gecontroleerd worden. Als daarbij blijkt dat de gegevens in de overschrijving niet kloppen of onvolledig zijn, dan weigeren we ze en krijg je een bericht bij je uittreksels.

Tot slot is het mogelijk dat je (per ongeluk) een overschrijving bewaarde en niet binnen de twee maanden bevestigde. In dat geval vind je ze terug via Easy Banking Web:
  • Meld je aan.
  • Druk bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn handtekeningen.
  • Klik op Historiek.
  • Overschrijvingen waarbij Vervallen staat werden geweigerd.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo tineVDA,

Je geweigerde verrichtingen vind je zowel op onze site als in onze app terug door te klikken op je rekeningnummer en dan bovenaan te kiezen voor Geweigerde verrichtingen.

Zie je die optie niet of is ze leeg, dan wil dat zeggen dat er de laatste twee maanden geen geweigerde verrichtingen zijn geweest.

Het kan ook gaan om een internationale overschrijving (buiten Europa en/of in een andere munt dan EUR). Die moeten nog manueel door de bank gecontroleerd worden. Als daarbij blijkt dat de gegevens in de overschrijving niet kloppen of onvolledig zijn, dan weigeren we ze en krijg je een bericht bij je uittreksels.

Tot slot is het mogelijk dat je (per ongeluk) een overschrijving bewaarde en niet binnen de twee maanden bevestigde. In dat geval vind je ze terug via Easy Banking Web:
  • Meld je aan.
  • Klik op Historiek.
Reputatie 4
Hallo tineVDA,

• Meld je aan.
  • Klik op Historiek.

Ter aanvulling: Moest je zien dat het rekeningnummer van je spaarrekening vermeld is, kan het ook zijn dat een vaste spaaropdracht niet kon doorgaan wegens onvoldoende saldo.

Heb je meer info kunnen vinden over deze geweigerde verrichting?

Groetjes,
Lieze
Reputatie 4
Hey @tineVDA,

Heb je de informatie kunnen terugvinden die je zocht?

Groetjes,
Lieze

Reageer