Beantwoord

instantstorting

  • 25 January 2020
  • 1 reactie
  • 868 Bekeken

op zaterdag heb ik om 9u30 een instantstorting gedaan naar een andere rekening (wel van een andere bank) in een Fortiskantoor zelf. Ik heb een bewijs gekregen dat de storting nog dezelfde dag zou uitgevoerd worden, ik heb er ook extra kosten voor betaald. Na 12 u is de storting nog steeds niet doorgevoerd. Is dit normaal ? Vorige keren ging dit vlotjes.

icon

Beste antwoord van YannickB 27 January 2020, 12:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Carine,

Ik vrees dat je zaterdag verkeerde info hebt gekregen, mijn oprechte excuses daarvoor. Je krijgt van mij zo meteen ook nog een privébericht zodat ik het verder voor jou op kan volgen.

Echte uitgaande instant overschrijvingen zijn bij onze bank voorlopig enkel beschikbaar voor ondernemers die met Easy Banking Business werken. Voor particulieren bestaan momenteel enkel dringende overschrijvingen die door een medewerker uitgevoerd kunnen worden.

 

Het verschil is dat we bij een dringende overschrijving de opdracht geven aan de verrekenkamers (de bankoverkoepelende diensten die alle overschrijvingen verwerken) om de verrichting nog de dag zelf uit te voeren.

Alleen werken zij niet in het weekend. Je verrichting had dus nooit als dringend verzonden kunnen worden en had zaterdag ook niet op die manier verwerkt mogen worden.

Reageer