Beantwoord

Is een overschrijving naar Bulgarije een internationale of een Europese overschrijving?

  • 6 September 2021
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

Sinds zekere tijd heb ik de indruk dat BNP Paribas (en misschien meer banken) geen onderscheid meer maakt tussen Europees en Internationaal.   Voor zover ik het zie in mijn account kun je maar op één manier meer geld overschrijven namelijk in euro. Ik heb de afgelopen week nogal wat zitten mailen naar BNP Paribas door een overschrijving van een bedrag dat in levs moest zijn, dat niet op de rekening van de begunstigde toekomt en bijgevolg zou het terug op mijn rekening komen.  Het probleem was dat het in euro gebeurd was.  Meer ben ik niet aan de weet gekomen.  Ik heb mij gesteund op een bekende online converter en 1 euro toegegeven in de veronderstelling dat het om een Europese overschrijving ging.  Misschien was dat verkeerd geredeneerd.  Zo moet ik bijvoorbeeld om mijn Ijslands pensioen dat te klein is om maandelijks op mijn rekening te krijgen 30% kosten betalen.  Dat gelijkt meer op de kosten van een internationale overschrijving.  De volgende keer zal ik wel op voorhand vragen hoe ik zoiets moet oplossen.  Ik vraag mij af of ze nog veel meer moesten hebben dan 1 euro.  Ijsland behoort niet tot de EU terwijl Bulgarije wel, maar misschien heeft dat er niets mee te maken.  Ze behoren wel geen één van de twee tot de eurozone.

icon

Beste antwoord van Monique3 6 September 2021, 08:04

Bekijk origineel

1 reactie

‘t Is oké.  Ik zie dat er toch uitleg te vinden is online.

Reageer