Beantwoord

Kan een reeds uitgevoerde overschrijving nog als instant verwerkt worden ?

  • 26 December 2020
  • 10 reacties
  • 727 Bekeken

Ik deed op de kerstdag een betaling, die ik instant wou doen, maar ik deed het verkeerd. Waardoor de betaling nu wel weg is, maar ik geen flauw idee heb wanneer die gaat toekomen.

Kan ik dit alsnog als instant laten uitvoeren ? Ev. via contactcenter op maandag ?

Het is een betaling naar een Belfius rekening.

icon

Beste antwoord van IngeD 28 December 2020, 12:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2

Hallo  @Poelmansf ,

Wij kunnen deze overschrijving helaas niet meer instant maken.

Wanneer je overschrijft naar een andere bank kan dit twee tot drie bankwerkdagen duren.

Vandaag instant overschrijving geprobeerd, zowel via HomeBanking (geen mogelijkheid om instantoverschrijving te selecteren) als via de Easy Bank App (wel mogelijkheid om het te selecteren, maar dan een foutmelding). Het ging niet.

 

Het contactcenter liet (gisteren) weten dat het tegen eind van het eerste kwartaal van 2021 wel zou werken.

 

De nieuwbouw in Brussel loopt wel vlot daarentegen … nochtans geen corebusiness van jullie.

Reputatie 7

Hallo @Poelmansf 

Mijn excuses voor het laattijdige antwoord.

Kan je me zeggen welke foutmelding je exact kreeg? Instantoverschrijvingen zijn namelijk al mogelijk via onze app en er zijn op dit moment geen algemene problemen mee gesignaleerd.

 

Ik krijg altijd deze foutmelding, mijn bankkantoor ging het ook navragen.

Hey @Poelmansf ,

Kan het zijn dat het bedrag van je overschrijving groter was dan wat je normaal overschrijft?

Om onder andere fraude tegen te gaan, is dit dan niet mogelijk als instant overschrijving.

Groetjes,

Lieze

Ik heb het zowel met 150 euro als met 100 eur geprobeerd, beiden gingen niet.

Zou het kunnen dat dit naar een rekeningnummer is waar je nog niet eerder naar hebt overgeschreven?

Groetjes,

Lieze

Het was naar een eigen rekening bij een andere bank, dus neen, ik had er al eerder naar overgeschreven.

Hey @Poelmansf ,

In dit geval gaan we dit verder moeten laten nakijken.

Ik raad je aan om hiervoor telefonisch contact op te nemen via je app met de Contact functie en vragen dat de collega het intern laat nakijken.

Al ben ik niet zeker of wij altijd kunnen terugvinden (en mogen meedelen) waarom een bepaalde instant overschrijving geweigerd werd.

Groetjes,

Lieze

Ik had het vorige week al doorgegeven via mijn bankkantoor, en zij gingen het intern doorgeven.

Reageer