Beantwoord

Kleingeld storten

• 14 september 2018
  • 15 reacties
  • 19183 Bekeken

Beste,

Ik zou graag kleingeld storten ( voornamelijk "rosse" muntjes) op mijn bankrekeningnummer. Wat is de gang van zaken hiervoor en wat zijn de tarieven?

Vriendelijke groeten,
Tom
icon

Beste antwoord van Polygoon 17 september 2018, 16:01

[Aangepast door BNP Paribas Fortis op 15/07/2019] Muntrolletjes worden jammer genoeg niet aanvaard. Kleingeld kan enkel ingeleverd worden in een 'keepsafe-zak' die je voor 4 EUR aan het onthaal van een kantoor kan krijgen. Voor meer info, zie de berichten onder deze post.

Hiervoor ga je best naar je persoonlijke kantoor aangezien je dat op het loket moet binneleveren. Kijk zeker even de openingsuren na zodat je zeker niet voor gesloten deur staat.

Als je het in muntrolletjes afgeeft is het gratis (met een maximum van 5 per klant). Als je meer moet inleveren kan je best een cashzakje vragen aan het loket. Dit mag je vullen tot max 10KG munten maar kost 4 euro. (Tenzij je -18 jaar bent en een Welcome Pack hebt).
Bekijk origineel

15 reacties

Beste,

Ik zou graag kleingeld storten ( voornamelijk "rosse" muntjes) op mijn bankrekeningnummer. Wat is de gang van zaken hiervoor en wat zijn de tarieven?

Vriendelijke groeten,
Tom
Reputatie 2
[Aangepast door BNP Paribas Fortis op 15/07/2019] Muntrolletjes worden jammer genoeg niet aanvaard. Kleingeld kan enkel ingeleverd worden in een 'keepsafe-zak' die je voor 4 EUR aan het onthaal van een kantoor kan krijgen. Voor meer info, zie de berichten onder deze post.

Hiervoor ga je best naar je persoonlijke kantoor aangezien je dat op het loket moet binneleveren. Kijk zeker even de openingsuren na zodat je zeker niet voor gesloten deur staat.

Als je het in muntrolletjes afgeeft is het gratis (met een maximum van 5 per klant). Als je meer moet inleveren kan je best een cashzakje vragen aan het loket. Dit mag je vullen tot max 10KG munten maar kost 4 euro. (Tenzij je -18 jaar bent en een Welcome Pack hebt).
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Tom11 ,

Welkom op de community 🙂

Deze vraag werd al eerder gesteld op de community. Het antwoord vind je terug in het bericht spaargeld inleveren.

Je hebt ook al een antwoord gekregen van Polygoon. Bedankt, Polygoon!

Hopelijk kun je hiermee verder.

Ik wens jullie een fijne dag 🙂
Ik was afgegaan op de informatie van Polygoon om muntrolletjes binnen te brengen maar ze wilden ze niet aannemen in het kantoor. Enige optie was volgens kantoorbediende een zak tot 10 kg te gebruiken en 4 euro betalen.

Is het dus niet meer zo dat tot 5 muntrolletjes gratis kunnen afgegeven worden? @Renata_bnp
Reputatie 4
Badge +4
Hallo Tom11,

Het antwoord vind je terug in het bericht spaargeld inleveren, zie de link in het bericht die ik eerder heb vermeld :
Er wordt hiervoor gewerkt met een "keepsafe" muntzak die je aan het onthaal van je kantoor kan bekomen. De munten (maximaal 10 kg) moeten hierin ongesorteerd en onverpakt worden afgegeven. Hou er wel rekening mee dat de kost voor een zak 4 EUR bedraagt.

Je contacteert best je kantoor om te weten wanneer hun cashloket open is zodat je de munten kan binnenbrengen.

Dus inderdaad, geldstorting gebeurt op de volgende manier: storting van per zak van 10 kg ongesorteerd. En er worden hiervoor kosten aangerekend: 4 euro per zak.

Groetjes,
Renata
Jammer dat het weer geld moet kosten.
Beste,
Net teruggestuurd met muntzak.
Cashloket niet open.
Geen zin om een dagje verlof te nemen voor kleingeld te storten en nog eens terug te komen.
Een beter idee gekregen, actie goed doel bij KBC. (rospot)
Goed ontvangen met een brede glimlach en wij met een goed gevoel.
Regy
Bij Fintro is het gratis (voor een jongerenrekening). Heb daar een zak met zo'n 6kg afgegeven 🙂
Reputatie 3
Beste,
Net teruggestuurd met muntzak.
Cashloket niet open.
Geen zin om een dagje verlof te nemen voor kleingeld te storten en nog eens terug te komen.
Een beter idee gekregen, actie goed doel bij KBC. (rospot)
Goed ontvangen met een brede glimlach en wij met een goed gevoel.
Regy

Dag Regy,

Wat vervelend dat ze je niet hebben verder geholpen op kantoor!
Hebben ze je de informatie gegeven dat je dit enkel kan binnenbrengen wanneer het cashloket open is?

Leuk dat je een goed doel steunt met de centen!

Fijne dag!
Reputatie 3
Bij Fintro is het gratis (voor een jongerenrekening). Heb daar een zak met zo'n 6kg afgegeven :)

Dag koenv,

Bedankt voor de informatie!

Fijne middag!
Beste,

Wel triestig dat je geld alleen kan afgeven wanneer het jullie past. (kleingeld)
Service is ver te zoeken.
Info over cashloket gekregen via een briefje.
Klant wegsturen doe je niet.
Regy
Reputatie 3
Dag Regy,

Jammer dat je niet de service hebt gekregen die je verwacht op kantoor!

Is er iets dat we voor je kunnen doen?

Groetjes,
Anouk
Beste,

Spijtig maar neen.
Een groot deel van onze spaarcenten reeds overgezet naar een internetbank.
We zijn meer dan 40 jaar klant bij jullie.
En heel wat watertjes door zwommen. Dit was een kleine druppel in een volle emmer.
Dus we hebben een afspraak gemaakt bij Fortis.
Mvg,
Regy
Reputatie 3
Dag Regy,

Bedankt voor de informatie.
Jammer dat het zo gelopen is!

Indien je in de tussentijd nog vragen hebt, mag je deze steeds stellen op de community. :)

Fijne dag!

Wanneer kan ik kleingeld storten in Gentbrugge og Zonnestraat Gent?

Reageer