Beantwoord

Kun je met een gewone bancontactkaart (geen credit card) betalingen in $$ ontvangen?

  • 22 January 2022
  • 4 reacties
  • 154 Bekeken

Als ik het juist voor heb kun je bij BNPParibas betalingen in andere munten uitvoeren aan het loket (of per afspraak sinds COVID-19) aangezien de internationale overschrijving daar niet meer bestaat.  Maar kun je ook betalingen ontvangen in een andere munt en zo ja hoe gaat dat in zijn werk?  Ik heb het wel over een gewone bancontactkaart zonder krediet.  

Reden:  om mij aan te sluiten bij een affiliateprogramma dat enkel in dollar uitbetaalt.  Ze moeten het bedrag gewoon op mijn rekening storten op voorwaarde dat mijn rekening bedragen in dollar aanvaardt.  De betalingen gaan echter volledig uit van de betalende partij.

 

icon

Beste antwoord van YannickB 24 January 2022, 11:15

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo Monique,

Op een debetkaart zelf kan je geen geld ontvangen, maar wel op een zichtrekening. Het affiliatieprogramma zou je dus de mogelijkheid moeten geven om een rekening te koppelen.

De stortingen kunnen gebeuren op je euro rekening, het geld wordt dan automatisch omgezet naar euro met de wisselkoers van het moment waarop de storting bij ons verwerkt wordt. Je kan ook een gratis USD-rekening laten openen. Eens je die hebt, dan kan ontvang je het geld automatisch in USD.

Hou er tot slot ook rekening mee dat als het gaat om een internationale overschrijving, er kosten aangerekend worden wanneer de opdrachtgever er niet voor kiest om alle kosten op zich te nemen. De kosten die aangerekend worden, zijn onder andere afhankelijk van het land en de bank van de opdrachtgever en van het bedrag dat je ontvangt. Als zij dat niet doen en indien het gaat om kleinere bedragen, kunnen de kosten in sommige gevallen hoger oplopen dan wat je ontvangt.

Het affiliateprogramma geeft inderdaad die mogelijkheid maar dat moet een rekening zijn waarop ze in dollars kunnen storten.

U schrijft dat ik ook een gratis USD-rekening kan laten openen.  Kunt U dat neder verklaren?  Is dat bij BNP Paribas of elders?

Ik ben zoiets tegengekomen op Internet, ik geloof dat het Wise was, maar daar moest ik allerlei vertellen over mijn zaak maar die is nog steeds niet geopend.

Voor de rest wist ik niet dat het zo erg kon zijn.  Ik dacht dat dat nog altijd bijvoorbeeld 40% was zoals jaren geleden.

Trouwens de rage is al min of meer over.

Als ik ginder bij dat affiliateprogramma probeer van er mijn bankgegevens in te brengen dan worden die niet aanvaard.  De support gaat er niet op in.  Misschien hebben ze genoeg geaffilieerden of interesseert het hun niet erg.

Reputatie 3

Dag @Monique3 

Je kan een rekening in USD openen door ons Easy Banking Centre beveiligd te bellen via Easy Banking App of met behulp van je Easy Banking Phone-code.

Mijn collega’s kunnen een bijkomende rekening in USD voor jou openen. Die rekening zal hetzelfde rekeningnummer hebben als jouw EUR-rekening, maar zal een apart saldo (in USD) tonen.

Er zijn alvast geen bijkomende kosten voor het houden van deze rekening. Er worden wel transactiekosten aangerekend wanneer je overschrijft naar een andere rekening op een andere naam en/of bij een andere bank. In dat geval gelden de tarieven voor internationale verrichtingen. Een overzicht daarvan vind je op pagina 15 van onze tarievenlijst.

Schrijf je over naar een rekening op dezelfde naam bij onze bank, dan zijn er geen transactiekosten.

Wat de wisselkoers betreft: we hanteren altijd de wisselkoers van het moment waarop de verrichting door ons verwerkt wordt. Omdat overschrijvingen in andere valuta dan EUR vaak nog manueel gecontroleerd moeten worden (verschillende landen hebben zeer specifieke voorwaarden voor overschrijvingen), kan de verwerking wat langer in beslag nemen en kan de koers dus ook verschillen de koers van het moment waarop jij de overschrijving verstuurde.

Je vindt onze huidige wisselkoersen steeds door aan te melden op onze website via een pc of laptop, bovenaan te kiezen voor Sparen en beleggen en tot slot te klikken op Valuta.

Reageer