Beantwoord

onterechte geldafhaling

  • 31 August 2021
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Dag iedereen, op 11 augustus wou ik geld afhalen bij een BNP bankautomaat in Houthalen. Dit is gewoon een automaat zonder kantoor. Echter op het moment dat mijn geld uit het toestel moest komen, hoorde ik het toestel raar doen. Er stond ook op ´technische storing´. 100 euro is wel van mijn rekening afgeboekt. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met mijn bank (ING) die een klacht heeft ingediend. Dit is nu bijna 3 weken geleden en ik heb het geld nog altijd niet terug. Is dit normaal? Ik werk bij een advocatenkantoor, is het misschien een goed idee om een advocaat hiervoor in te schakelen (Dit zal mij niets kosten)? Groetjes 

icon

Beste antwoord van YannickB 31 August 2021, 08:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Dag @sabcar 

Het is inderdaad niet prettig als je zolang moet wachten. Ik raad je in dit geval aan om contact op te nemen met je eigen bank en hen de procedure om het geld terug te laten vorderen op te laten starten of op te laten volgen.

In een situatie als deze dienen wij van jouw bank eerst de bevestiging te krijgen dat het geld niet van jouw rekening is gegaan. Via deze site heb ik jammer genoeg geen toegang tot rekeningen of klantengegevens en kan ik ook niet nakijken wat wij al van ING hebben ontvangen of wat er nog dient te gebeuren.

Dank je wel! Zal ik doen

Reageer