Beantwoord

opvragen rekeninguittreksels oude Fortis rekening

  • 16 March 2022
  • 5 reacties
  • 2817 Bekeken

Beste,

 

Ik was destijds klant bij Fortis tem 2014 ongeveer.
Nu moet ik eigenlijk een betaling nagaan die is gebeurd eind 2013/begin 2014
Onderstaand was toen mijn rekening nummer
xxx-xxxxxxx-xx

Nu had ik graag geweten hoeveel het kost om mijn rekeninguittreksels op te vragen en door te mailen
wat betreft jaren 2013/2014?
Hoeveel kost het om ze allemaal op te vragen, van alle jaren dat ik daar klant was?

Alvast bedankt

Mvg,
DIrk 



 

icon

Beste antwoord van LarsD 16 March 2022, 10:55

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Hallo @dirkhellebaut,

Bedankt voor je bericht.

We hebben alvast het rekeningnummer weggehaald uit je bericht omdat dit een publiek forum is.

Het gaat enkel mogelijk zijn om deze uittreksels op te vragen via een kantoor.

Onze kantoren werken op afspraak in de namiddag op werkdagen. Voor een afspraak te maken kan je werken via onze website.

Voor het opvragen van een historiek van zicht-, spaar- en termijnrekeningen wordt gewerkt met een tarief van 12 EUR (incl.BTW), per maand, per rekening met een maximum van 200 EUR per rekening.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Beste,

Tot hoe lang terug kan je rekeninguittreksels opvragen?

Worden die bewaard bij de hoofdzetel?

Kan ik die opvragen ook al gaat het over een rekening die is afgesloten 8 jaar terug?

 

mvg

D

Reputatie 4

Hallo @dirkhellebaut,

De duplicaten van de rekeninguittreksels worden bijgehouden door ons gedurende een periode van 10 jaren.

Voor rekeningen die al langer afgesloten zijn kan men wel nog gaan zoeken in het archief maar er worden hier voor wel kosten aangerekend.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste,

Ik ben ter rade gegaan bij Fortis Gavere, daar vertellen ze mij dat deze uittreksels niet meer worden bijgehouden.

Fortis Gavere was niet mijn kantoor destijds, Fortis Zwijnaarde was mijn kantoor maar dit kantoor bestaat niet meer.

Ik krijg het gevoel dat Fortis Gavere me met een kluitje in het riet heeft gestuurd?

Ik ben bereid ervoor te betalen.

Ik probeer opnieuw bij een ander lokaal kantoor.

Mvg,

Dirk

Reputatie 7

Hallo Dirk,

Ik kan je bevestigen dat je zoals @LarsD  zei, duplicaten van je rekeninguittreksels van de voorbije 10 jaar kan aanvragen. Ook voor afgesloten rekeningen en ook wanneer je bij ons geen klant meer bent. 

Het kantoor dient daarvoor een document in te vullen en jou een rekeningnummer te geven waarop de kosten betaald kunnen worden. Bij die betaling is het belangrijk om het rekeningnummer waarop de aanvraag betrekking heeft en de naam van de vroegere houder(s) te vermelden in de vrije mededeling.

Als je ongeveer weet wanneer de verrichtingen die je zoekt, uitgevoerd werden, dan kan het goedkoper zijn om een gedeeltelijke historiek op te vragen. Zo’n historiek toont de details van je verrichtingen en heeft ook wettelijke bewijskracht wanneer je het kantoor er een stempel op laat zetten.

Reageer