Beantwoord

Oude kwijting van 2011 opvragen

  • 26 January 2023
  • 6 reacties
  • 436 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 5 reacties

Kan ik een kwijting van een rekening afgesloten in 2013  en transactie van in  het jaar 2011 nog ergens terugvinden of opvragen ?

icon

Beste antwoord van JarneM 27 January 2023, 14:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Hallo @omerpr ,

 

In Easy Banking kan je eenvoudig jouw rekeninguittreksels raadplegen. De uittreksels zijn online beschikbaar vanaf 2013 en worden 10 jaar lang online bewaard.

 

Wens je de rekeninguittreksels van afgesloten rekeningen en producten raadplegen? Dan kan je hieronder de instructies hiervoor terugvinden :

  • Klik bovenaan op Dagelijks Bankieren en vervolgens op Mijn Rekeninguittreksels.
  • Hier vind je een lijst van alle producten waar uittreksels voor beschikbaar zijn.
  • Klik bij Status op Actieve rekeningen, verander het naar Afgesloten rekeningen en druk op GO.
  • Klik op het nummer van het product om de lijst van alle documenten op te vragen.
  • Klik op de naam van het document om het te openen. Let op: jouw pop-upblokkering moet uitgeschakeld zijn of je moet pop-ups van onze site toestaan.
  • Uittreksels van afgesloten producten blijven drie jaar online beschikbaar.

 

Indien je hier niet zelf meer zou aangeraken, raden we je aan telefonisch contact op te nemen met ons Easy Banking Centre via het nummer 02 762 60 00 of een afspraak te maken via één van onze kantoren.

 

 

 

We hopen jou met deze informatie reeds van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

 

Hallo Beste, heb dit alles al geprobeerd,ook het nummer 02 762 60 00 ,gecontacteerd,en zelfs daar kunnen ze u geen zeker antwoord geven ! ze denken maximum 10 jaar maar ze zijn zelf niet 100% zeker Vind dit alles wat bizar, omdat ze zelfs daar geen uitsluitsel kunnen geven !

Moest er toch iemand een 100 % zeker antwoord kennen hoor ik het graag !

Groetjes,Omer

Reputatie 2

Hallo @omerpr ,

 

We archiveren dus tot maximum 10 jaar terug. Een uittreksel van 2011 kan alleszins niet meer opgevraagd worden voor een bepaalde transactie. 

 

De kwijting van de afsluiting van een rekening in 2013 zou eventueel via een kopie nog kunnen opgevraagd worden door jouw kantoor, maar daar kan ik jou via deze weg geen uitsluitsel over geven.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Beste dank voor uw vlug antwoordje, het gaat over een betwiste cash geld afhaling van 2011,waarvoor ze zonder bewuste kwijtings bewijs met handtekening in onze schoenen willen schuiven !

Heb volgende ook nog gevonden !

Hoelang houdt de bank rekeningafschriften bij?

Wist je dat banken verplicht zijn om afschriften tien jaar bij te houden? Dat is de verjaringstermijn die heel gebruikelijk is in het burgerlijk recht. Daarom kan je meestal tot tien jaar teruggaan in je digitale rekeninguittreksels. Na tien jaar zijn banken verplicht om die informatie te verwijderen omwille van GDPR-regels. Wil je ze nog langer bewaren, dan download je ze best en bewaar je ze op een veilige plek.

Dus zou deze regel wel degelijk worden toegepast ?

»>> Dus kan deze bewuste  kwijting nu nog tevoorschijn komen is dit zeker 100%  niet meer mogelijk <<<

 

Reputatie 2

Hallo @omerpr ,

 

Het klopt inderdaad wat je daar hebt weergevonden en dat dit ook wordt toegepast.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Hallo Beste,ik lees hier verder nochtans dat ze eventueel nog kunnen gaan zoeken in ,,de archieven,,

Hallo @dirkhellebaut,

De duplicaten van de rekeninguittreksels worden bijgehouden door ons gedurende een periode van 10 jaren.

=================================================================================

Voor rekeningen die al langer afgesloten zijn kan men wel nog gaan zoeken in het archief maar er worden hier voor wel kosten aangerekend.

=================================================================================

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer