Beantwoord

Overschijving naar Bitvavo

  • 12 January 2022
  • 6 reacties
  • 342 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 2 reacties

Ik merk dat na 1 overschijving, volgende overschrijvingen niet langer lukken naar Bitvavo.
Als ik gelijkaardige pubicaties hier doorneem welke daar betrekking op hebben stel ik vast dat het enkel BNP is die onder de zachte noemer ‘klantbescherming’ voor ons beslist wat we al dan niet met onze centen mogen doen zonder dat we daar ‘als klant’ ook maar enig zeggenschap over hebben?!?!?

Wonderwel: Overschrijvingen “Naar”, worden geblokkeerd.
                       “Van” naar BNP, kunnen dan weer wel.

Neem me niet kwalijk maar dit spreekt tegen alle denkbare verbeelding. Ronduit schandalig!!!

Ik trek m’n conclusies en voel me genoodzaakt een andere oplossing te zoeken.
mvg

icon

Beste antwoord van LarsD 13 January 2022, 13:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik merk dat na 1 overschijving, volgende overschrijvingen niet langer lukken naar Bitvavo.
Als ik gelijkaardige pubicaties hier doorneem welke daar betrekking op hebben stel ik vast dat het enkel BNP is die onder de zachte noemer ‘klantbescherming’ voor ons beslist wat we al dan niet met onze centen mogen doen zonder dat we daar ‘als klant’ ook maar enig zeggenschap over hebben?!?!?

Wonderwel: Overschrijvingen “Naar”, worden geblokkeerd.
                       “Van” naar BNP, kunnen dan weer wel.

Neem me niet kwalijk maar dit spreekt tegen alle denkbare verbeelding. Ronduit schandalig!!!

Ik trek m’n conclusies en voel me genoodzaakt een andere oplossing te zoeken.
mvg

 

Laat me raden, je zal dus naar een andere bank overstappen.

 
 
Reputatie 4

Hallo, @YLvi56,

Alvast bedankt voor het bericht.

We kunnen begrijpen dat dit lastig is maar indien het rekeningnummer effectief door ons geblokkeerd werd, dan is dat omdat er een vermoeden van fraude of van een ander hoog risico voor onze klanten is.

Deze blokkering kan tijdelijk of permanent zijn. 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Ok Lars maar het blijft bij “vermoeden” wat niet wil zeggen “bewijs”! 
Recenties in blogs e.a. publicaties spreken anders. Net als ervaringen van enkele van m’n vrienden/kennissen.

Dat er een eMail verzonden wordt naar jullie klanten-en mij, daar valt mee te leven-en zou ik zelfs waarderen.
Maar tenslotte doet iedereen toch met z’n bezit wat ie wil of niet soms? Ik voel me ‘gepakt’ in m’n vrijheid-en beslissingsrecht.
Ik vraag me zelfs af of een financiële instelling dit zomaar mag zonder een héél erg gegronde reden.

mvg

Reputatie 4

@YLvi56

Hoewel uw eigen ervaringen en dat van uw naaste omgeving positief kunnen zijn, kunnen er dezelfde tijd ook personen zijn die aangeven dat zij wel negatieve ervaringen hiermee hebben gehad. Wij doen ook onderzoek als wij meldingen krijgen. Als wij geen garantie hebben dat iets veilig is, kunnen we dan ook niet anders dan een rekeningnummer tijdelijk of permanent te blokkeren.

Als klant bent u zeker vrij om te doen wat u wil met uw tegoeden. Daartegenover is het ook als bank onze verplichting om onze klanten te beschermen.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

THX Lars. Iedere visie wordt gegeven vanuit een ander hoek / ander perspectief / andere belangen.
Ik heb daar geen probleem mee,… zolang het bij een ‘visie’-of een advies blijft, waarbij ik m’n vrijheden niet beperkt voel.

Vr. groet,

Yvan

Dag Yvan, naar welke bank ben je moeten overstappen?

Reageer