Beantwoord

overschrijven tussen spaarrekeningen

• 6 november 2019
  • 3 reacties
  • 273 Bekeken

Hallo 

Ik krijg volgende foutmelding als tussen 2 spaarrekeningen van mezelf wil overschrijven:

Door een technisch probleem is deze functie tijdelijk niet beschikbaar. (EBW3015)

Mag of kan dat niet?   Dan zou m.i. de foutmelding toch duidelijker mogen zijn? Of de mogelijkheid niet beschikbaar mogen gesteld worden, niet?…

Weet iemand hier een antwoord op?  Thx! 

icon

Beste antwoord van KathyM 8 november 2019, 13:03

Hoi Luke,

Staan beiden rekeningen (dus spaar- en zichtrekening) op exact dezelfde naam? Dit is een vereiste om van een spaarrekening naar een zichtrekening te kunnen overschrijven.

Alvast een fijn weekend!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge

Dag Luke, 

Je kan enkel een overschrijving uitvoeren van een spaarrekening naar een zichtrekening onder dezelfde naam. Je zal dus eerst het bedrag moeten overmaken naar je zichtrekening en vervolgens naar je andere spaarrekening. 

Let ook op dat deze  spaarrekening geen jaarlijke stortingslimiet heeft. In dat geval kan je niet meer bijstorten wanneer de limiet bereikt werd.

Volgende spaarrekeningen maken gebruik van een stortingslimiet: 

• Ster Spaarrekening: 9.000 EUR / jaar
  • Woonsparen: 6.000 EUR / jaar
  • Hello4You Spaarrekening: 6.000 EUR / jaar

Deze limiet loopt van 1 januari tot en met 31 december. 

Fijne dag verder!

Beste,

Ik heb nu proberen over te schrijven van de spaarrekening (+/- 700€) naar mijn zichtrekening…

opnieuw :   Door een technisch probleem is deze functie tijdelijk niet beschikbaar. (EBW3015)

??

het is geen sterrekening, geen woonsparen, geen Hello4you..

Het probleem is niet opgelost  :(

Reputatie 1

Hoi Luke,

Staan beiden rekeningen (dus spaar- en zichtrekening) op exact dezelfde naam? Dit is een vereiste om van een spaarrekening naar een zichtrekening te kunnen overschrijven.

Alvast een fijn weekend!

Reageer